Dve Špici-Due Pizzi

ploha1. 09. 2013 18:53:17
Včeraj smo obiskali Dve Špici(Due Pizzi).
Vrh, ki je visok 2046 m je malo obiskan, saj ko smo zapustili asfaltirano cesto do vrha in nazaj nismo srečali nikogar. Drugače pa smo krenili iz planine Zajzera, mimo koce Rif.Grego do sedla Rudni vrh od koder smo se spustili po asfaltirani cesti(ta del poti je najbolj dolgočasen)do markacije, ki nas je usmerila kar strmo v hrib.Pot do razcepa za Pipar poteka med rušjem, vseeno pa nam nudi lep razgled na Montaž.Zatem se pogled odpre na dve špici in bivak Bernardinis.Od tu naprej je pot izredno zanimiva saj je veliko ruševin iz prve svetovne vojne. Od bivaka naprej nas čaka še pot skozi tunel, naravno okno in prehod po izklesani polici v steni pod vrhom Cima Alta.Sledi še kratek vzpon med ruševjem na sam vrh.Pri povratku smo obiskali še nižji vrh od obeh špic imenovan Cima Vildiver.Sestopili po isti poti in za konec popili zasluzeno pivce v koči Rif.Grego.Res zanimiva pot pa še vreme nam je služilo.nasmehvelik nasmehnasmeh
Dve Špici-Due Pizzi 1
Dve Špici-Due Pizzi 14
Dve Špici-Due Pizzi 15
VanSims8. 10. 2013 16:47:27
V soboto zjutraj se zapeljem čez Trbiž in mimo Tablje do vhoda v dolino Dunje. Takoj ob vstopu v dolino se prikaže "Matterhorn doline Dunja" - Montaž. Res se mogočno vidi iz te strani cool - popolno nasprotje pogleda iz recimo Pecola, kjer moraš gruntati kateri vrh je pravi! mežikanje

Zapeljem se do kmečkega turizma Plan dei Spadovai in parkiram na parkirišču nasproti čez cesto. Odpravim se po poti 605 proti škrbini Cjanalot. Na žalost se je med potjo vedno bolj oblačilo in meglilo občasno pa tudi rahlo porosilo. Nekaj časa je bil moj cilj še viden potem pa ne več. Tudi na drugo stran se ni več kaj dosti videlo. Tako je bilo potem ves dan in zastonj sem se veselil prelepih pogledov na Viševo in Montaževo skupino, ki je iz Naborjetskih gora sicer(sodeč po slikah na tem portalu) videti tako veličastna.

Prispem na škrbino Cjanalot, že prej pa začenjam videvati množico propadajočih vojaških objektov iz 1. svetovne vojne, nemih prič človeške norosti. Pod škrbino se priključi pot 648 po kateri nameravam sestopiti. Na sedlu kjer me pošteno prepiha se priključi še pot iz Naborjeta(Malborghetto), od koder naj bi bilo do škrbine dobre tri ure. Od škrbine sem v cca. 10. min. pri bivaku Bernardinis, ki je tudi sam postavljen v enem od zapuščenih vojaških objektov. Tam malo prigriznem in se odpravim naprej.

Po kake 5. min. hoje naprej po markirani poti se začne zanimiv del poti. nasmeh Najprej se spet sprehodim mimo množice opuščenih vojaških objektov in pridem do vhoda v 70 m dolg tunel skozi nižjo od obeh špic(Vrh nad Cijanerico/Cima Vildiver). Na markaciji na rovu piše da je pot "CHIUSO"! Po zaprtih poteh se ne hodi, ne? zadrega No, poglejmo do kam se bo dalo priti. zadrega mežikanje

Prižgem luč, čelado na glavo(oboje je na tej poti obvezno, samovarovalni komplet pa je zaradi potrganih zajl uporaben v omejenem obsegu) in vstopim. V drugem delu, po odcepu stranskega rokava proti oknu(skozi katerega naj bi se videli Karnijci pa se zaradi slabega vremena niso) postane res temno kot v rogu, tunel tudi ni raven ker so verjetno graditelji(s tehnologijo kot so jo takrat imeli) sledili naravnim prehodom skozi goro.

Ko pridem ven se začne najbolj scarry del poti, izpostavljena ozka polička po kateri je zaradi grušča in drobirja treba hoditi kot po jajcih! zavijanje z očmi mežikanje Na njej najprej prečkam napol polomljen mostiček. Primem se za zajlo, ki je tam slučajno še bila(kaka tretjina jih je sicer potrgana), hoooruk in sem na drugi strani. Kmalu potem opazim spominsko ploščo planincu, ki se je tu ponesrečil. Nič kaj spodbudno. mrk pogled

Po krušljivem in izpostavljenem se nato bližam škrbinici med obema špicama, od tam pa se povzpnem proti naravnemu oknu. Že vstop v okno je nekoliko smotan, zajle so potrgane, izstop oz. spust pa zaradi tega še bolj. Poleg tega je vse skupaj močno krušljivo. Gruntam kam sestopiti in kam sploh iti. Kje se sploh nadaljuje pot? zmeden Markacijo sicer vidim ampak kam potem? zmeden Previdno stopam po drobirju in se oprimem prve nepotrgane zajle. Po njej se še malo spustim in končno za vogalom zagledam nadaljevanje police. Kar malo si oddahnem. zadrega

Izpostavljenost seveda niti za trenutek ne popušča, grušča je še vedno dosti, zajle so ali pa niso. Vmes so deli kjer je poličko že skoraj čisto spodjedlo ali pa so bili tam čez mostički, ki jih ni več. No, ampak sedaj gre lažje. Se pa vleče! zavijanje z očmi Šele sedaj razumem zakaj je na sedlu pisalo, da je do Cima Alta(Visoki vrh, višji vrh od obeh špic) še uro in petnajst minut ko pa je vrh praktično zraven. No in ko tako mislim, da je samo še vprašanje časa kdaj bo nevarnega dela konec, me po ovinku na desno preseneti mali plaz, kak meter, dva po dolžini poličke, a popolnoma zadosti, da je moja prva misel: "No, pa smo tam!" eek Tuhtam kaj bi se dalo narediti, spodaj po grapici tvegano, zgoraj obplezati ni šans! Skoraj sem se že obrnil, ko vendar previdno stopim z eno nogo gor pa z drugo in potem(tokrat res dobesedno kot po jajcih! eek velik nasmeh) naredim dva tri korake in pridem na drugo stran. Polička se potem res kmalu konča in začne samo še malo izpostavljena pot. Da ni vsega še čisto konec poskrbi še nekaj zajl in pridem do križišča kjer si oddahnem.

Skratka, ta del poti je za 'dol past!' mežikanje Lahko tudi dobesedno! eek

Levo od križišča pelje pot na Planino v Dupljah(Malga Granuda) od koder se nadaljuje proti Lužnicam(Bagni di Lussnizza), malo pred planino pa se odcepi še pot do izhodišča v dolini Dunje, nekje 5 km pod Plan dei Spadovai. Zgoraj opisanemu nevarnemu delu poti, ki je pravzaprav povezava med obema špicama se torej lahko izognemo a v tem primeru bomo lahko z enim vzponom iz doline dosegli le eno od obeh(odvisno od kod pridemo).

Desno od križišča pa je še slabe četrt ure normalne potke do vrha. Na vrhu nimam kaj delati, razgledov ni, vpisne knjige tudi ne, kovinska škatla je bila odprta in prazna. zadrega Najbolje torej da grem kar nazaj. Na križišču bi lahko sestopil nazaj v Dunjo a mi ni bilo do cca. 5 km trapanja po cesti poleg tega sem imel še namen obiskati sosednje Piparje in tako sem moral po polički nazaj. Sedaj sem vsaj vedel kaj me čaka. Čez plaz je šlo nekoliko lažje kot naprej grede pač pa je bilo malo bolj zoprno pri oknu, kjer sem pričakoval da bo šlo navzgor lažje pa se mi je zdelo da je bilo skoraj težje. Ko pridem skozi okno si oddahnem. Sedaj sem na konju! Čaka me samo še škrbinica med obema špicama, še malo izpostavljenosti, polomljen mostiček in ko sem spet pri tunelu si zares oddahnem. mežikanje Z lučjo in čelado(dobro da sem jo imel kajti strop je res nizek in neraven in brez nje bi kasiral ornk udarec v glavo) je to le še formalnost.

Ko pridem ven se tik pred bivakom še usmerim po kake 5. minutnem nemarkiranem vzponu na nižjo od obeh špic(Vrh nad Cijanerico). Po spustu, v bivaku pomalicam, se vpišem v knjigo potem pa nazaj. Pihalo je, na škrbini Cjanalot pa je celo malo začelo kapljati, poleg tega je bilo megleno, tako da sem že kar sklenil iti po isti poti 605 nazaj in pustiti Piparje za drugič. No, ko se iz sedla spustim na križišče s potjo 648 se je vsaj megla nekoliko razkadila in odločim se da vsaj naredim krog, torej dol po poti 648, ki pride na cesto slabe 2 km nad izhodiščem Plan dei Spadovai.

Ko tako hodim in prečim strma in izpostavljena pobočja pod Piparji pa pojenja tudi veter pa tudi kapljati je nehalo. Na sedelcu, na križišču torej sledi logični sklep: še na Piparje! nasmeh (Monte Piper, pot 649) Od tod je kako slabo uro hoda do vrha(ne vem točno kateri je to: Srednji Pipar, Visoki Pipar,...). Nekje na dveh tretjinah, tik pred prihodom pod greben od koder je do vrha še kake 15 minut, je pot odnesel plaz. Ni nič izpostavljenega, normalna pot navzgor po travnatem pobočju a ker je odneslo tudi markacije je orientacija(še posebej v megli) malo težavnejša a se z malo smisla za orientacijo hitro najde pot naprej(na desni strani gledajoč naprej proti vrhu). Po poti pod grebenom zopet opazim propadajoče vojaške objekte, pridem tik pod vrh(kjer stoji mali kipec Marije iz Medžugorja), od tam pa v par minutah(tu je pot malo bolj zoprna in izpostavljena, sicer pa od križišča na sedelcu popolnoma normalna brez posebnosti) pridem na vrh. Naprej proti Poldašnji špici je pot zaprta na kar opozarja znak! Na vrhu je majhen lesen križ. Ker spet nimam kaj videti, se ne zadržujem predolgo.

Nazaj grede opazim v eni od ruševin kamniti blok z nekimi izrezljanimi nabožnimi motivi, skratka nekaj kar bi lahko bilo podobno oltarju. Objekt je bil verjetno kaka vojaška kapelica. Nato se spustim nazaj na križišče na sedelcu. Tam nadaljujem naprej po poti 648, ki preči nekaj krušljivih grap, vse do ceste malo pod Rudnim vrhom(Somdogna). Od tam je po cesti do Plan dei Spadovai resda kake 2 km, ker pa poteka večji del po serpentinah se jih da lepo sekati in pot občutno skrajšati. mežikanje

Potem se zapeljem z avtom do Tablje na pir, sladoleda pa v tamkajšnji slaščičarni ni bilo več zato sem se moral ustaviti še v Trbižu. mežikanje
klm8. 10. 2013 19:27:17
Ta pot je res vsako leto težja! Ne vem zakaj se vseskozi prepisuje (Mihelič, Msšera, zdaj še Van Sims), da je predor dolg 70 m, če v resnici niti 30 m ne doseže! Sicer pa se niti ni potrebno vračati po isti poti dol, pač pa od Visoke špice po 604 / 649 še 50 m naprej do sedla med omenjeno Špico in Gosadonom (vrh jugozahodno od nje), kjer je levo navzgor odcep stezice. ta se kmalu odcepi desno na bližnji vrh Gosadona, levo pa obide vrh v loku na južno stran do vojaških ruševin. tam po raztrganih jeklenicah navzdol, nato po strmem erodiranem pobočju do izpostavljene prečnice (jeklenica) do razgledne rame, kjer se desno navzdol odcepi stezica proti kapeli Zacchi, naravnost pa se vije do grebenske rame in v ključih strmo navzdol do melišča pod Visoko špico, kjer stopimo do CAI 605 in po njej do izhodišča. Tako zaključimo lepo, precej razgledno križno turo in se nam ni potrebno mučiti s kalvarijo med Špicama.
pohodnik1111. 10. 2013 09:04:35
klm... imaš prav. Ampk taki smo pač Slovenci. Saj tudi mene zanima zakaj je treba vedno za isti vrh odpirati vedno novo temo... enkrat napišeš Špica z veliko enkrat z malo začetnico pa imaš dva različna prispevka za isti vrh.... no ja .....
VanSims11. 10. 2013 10:25:34
@klm: hvala za ta predlog! Nisem vedel za to pot, verjetno gre(vsaj del) po kaki neoznačeni stezi oz. brezpotju jaz pa sem gledal samo zemljevid uradnih CAI-jevih poti.

Če bi vedel bi gotovo ubral to krožno pot. Če na 605 prideš na melišču, pomeni da potem ni daleč(10-15 min max.) navzgor do križišča s 648 in bi tudi še komot šel na Piparje!
klm11. 10. 2013 12:27:29
Tako je, čeprav ni priložene nobene slikce iz Gosadona. Sicer pa se ni več za hecat po poti med Poldašnjo špico in Piparji (sklicujem se na opis na senterinaturi).
Če greš po 605 navkreber, jo nikakor ne moreš zgrešiti, kajti steza je tako široka, da imaš lahko dioptrijo 13, pa je še zmeraj vidiš tudi brez očal, poleg tega pa je ruševje precej odžagano, navsezadnje pa odcep nakazuje še markacija na skali. Ob poti je nato še nekaj markacij, ki pa niso delo katere od sekcije CAI. Ampak te te spremljajo zgolj do razgledne "tane dell Orso, kjer se steza potem spusti proti kapeli Zacchi, naprej pa gre neoznačena steza za rob in po deloma izpostavljeni polički (majave jeklenice) do plitve zagruščene grape in po njej strmo do ruševin italijanskih objektov iz I. sv. vojne. Levo od njih je polička, po kateri gremo prečno nad ruševinami proti vzhodu (na polički je pretrgana jeklenica) okrog vršne kope Gosadona od razpotja, ki sem ga že omenil. Simpatična tura.
Lahko pa turo podaljšaš še naprej na Cuel del Pez, ki je tudi markiran (na skali je desno odcep C.D.P), a do tja je 649 / 604 na vsaj 4 mestih pošteno erodirana, se je prek plazov potrebno kar pomatrat, jeklenice po ponekod potrgane, ampak vlada pa prvinska samota, z nešteto ostanki, še posebej okrog sedla Cuel Tarond. Tam se potem spustiš po 647 do zaselka Mincigos, vmes obideš belvedere ali "Sella Curulis", kot mu sam pravim, s katerega imaš prvovrsten razgled na Rex-a Zahodnih Julijcev. Potem se moraš do izhodišča pač vrniti še po cesti, a Dunja je tako zanimiva, da jo je tudi peš po cesti zanimivo spoznavati.
IgorZlodej16. 09. 2014 20:39:50
Do doline Dunje - Val Dogna je treba narediti velik ovinek. Zjutraj preko sedla V Žlebeh v Kluže in Dunjo, ter gor do zaselka Mincigos oz. še malo naprej, nazaj preko Trbiža.

Pričneva torej takoj za Mincigosom. Pot 647 do škrbine Cuel Tarond je skoraj preveč lepa, široka in ne preveč strma. Na škrbini, ki je razpotje štirih poti greva v desno. Na bližnjih zidovih starih vojaških objektov so napisi Inagibile. Tudi leta nazaj je bilo podobno, pa je šlo, torej bo tudi danes. Mokro rušje naju je hladilo pri vzponih gor in dol, pa po južni in severni strani Cuela dei Pez in številnih brezimnih kot. Na razpotju za planino Granuda je bilo samo še navzgor. Od odcepa na polico je proti vrhu pot precej zaraščena z rušjem. Vrh je bil zamegljen, vendar se je ob pravi energiji kmalu razjasnilo. Sledila je kratka malica, potem pa nazaj dol in preko police v južni steni (nekaj jeklenic je potrganih, vendar zaradi tega bistvenih težav pri prehodu ni) saj je polica široka, pa skozi preduh in vzpon po severni strani Male špice do rova in skozi (res je krajši, kot se omenja v vodnikih, kljub temu lučka ni odveč), ter v nekaj minutah na vrh.

Potem pa dol do bivaka Bernardis, kjer bi prespal res le v skrajni nuji in naprej na škrbino Cjanalot, ter na južno stran do Plan di Spadovai oz. ceste, ter po njej 4-5 km na izhodišče.
lep, zelo lep1
bivak Bernardis pod Malo špico10
v dolino oz. Plan di Spadovai11
brajdo1. 10. 2014 17:17:42
V petek gor na obe špici, potem do Gosadona vendar nisem našel poti dol ob ruševinah oz. nikjer nisem videl potrganih zajl, tako da ni bilo nič z krožno turo zmeden

klm1. 10. 2014 19:17:49
To pa res ni težko najti. Z vrha je potrebno nadaljevati na južno stran in prečno nekaj metrov proti zahodu nad ruševinami, kjer so te pretrgane jeklenice. Skok se da enostavno preplezati (I.stopnja), potem pa je potrebno (gledano v sestopu) zaviti prečno v levo do strme zagruščene grape in po dokaj izpostavljeni gredini (sicer zavarovani z nezanesljivimi jeklenicami) in tako naprej proti Plan dei Spadovai...pa drugič.
jax22. 12. 2014 15:46:46
Včeraj (21. 12.) na Cimi Vildiver iz Naborjeta. Krasna tura. Snega zelo malo, nekaj gaženja je bilo potrebno le zadnjih ca. 200 višincev pod sedlom Chianalot, vršna pobočja pa so bila skorajda kopna. Sicer pa po pričakovanju - kar je bilo snega, je bil še deviški - zagazila sva prva, na turi pa kajpak nisva srečala nikogar. Zato pa sva se naužila izrednih razgledov - na južno stran na severno ostenje Montaža in Strme peči, na sever pa vse do Velikega Kleka.
Sicer pa nama je še največ težav povzročal spodnji del, kjer je pot na nekaj mestih poškodovana, na njej je obilo podrtega drevja, prečkati je potrebno nekaj zoprnih strmih grap (previdnost je bila potrebna zlasti pri prečenju najvišje, pomrznjene), pomrznjene skale pa zahtevajo previdnost tudi pri vzponu iz zatrepa doline. Ampak v celoti gledano nič takega, kar se ne bi dalo z nekaj previdnosti prečiti, v danih razmerah ni potrebna nikakršna zimska oprema (ko pa bo zapadla omembe vredna količina snega, bo pa seveda drugače!).
Todi23. 06. 2018 18:59:01
Danes smo obiskali obe špici, Cima Alta (2046m) in Cima Vildiver (2008m). Začetek poti s smeri planine Zajzera, mimo koce Rif.Grego in nato smo sledili opisu iz hribi.net. Pot je popolnoma kopna, je pa na nekaterih delih krušljiva, a to ne povzroča težav. Z vrha prekrasni razgledi vrhov v vse smeri. Temperatura zjutraj še sveža, kasneje se je lepo ogrelo, bilo je brezveterje, super tura. Če kdo še ni bil, mu priporočam saj je izredno dinamična pot, vsega po malem, ...
Že zjutraj se je obetalo lepo1
In smo pri 62
Izhodišču63
iskalec23. 06. 2018 21:03:57
Koliko časa ste potrebovali za celo pot? Krasna tura.
Todi23. 06. 2018 21:21:01
@iskalec, celotno turo z vsemi postanki, smo porabili malo manj kot 7ur
TamaraTP23. 06. 2018 22:23:42
Superca Todi.
bbugari124. 06. 2018 11:58:27
Ja, videl sem vas na Visoki špici, ja sem tedaj že bil na poti proti zahodu. Vi pa ste videli moj rdeči avto na Somdogni, kaj ne?
Todi24. 06. 2018 17:45:00
bbugari1, ja smo na sedlu zasledili rdeči avto PU ?
Pa še naš povzetek v videu
bbugari124. 06. 2018 17:59:21
PU, ja nasmeh

Na 5:05 v videu se vidi zakaj je pot 649 uradno zaprta, ena sajla je zatrpana...
peter215. 07. 2018 10:34:03
Včeraj na Dveh Špicah.
Namen je bil iti po poti 648, pa naju je opozorilo na tabli odvrnilo in sva se odpeljala par serpentin nazaj na ravnico Pian dei Spadovani, kjer se prične pot št. 605.
Pot je skoraj do konca gozdne meje očitno na novo razširjena. Pravzaprav ne veva čemu?
Nad gozdno mejo je pot bolj podobna planinski poti in tudi vse lepša.
Na sedlu Forchia di Cianalot zavijeva proti nižji Špici (Cima Vilidiver). Po pol ure vijuganja med ruševjem pa prispeva do Zavetišča pod vrhom gore.
Do vrha je le skok, nadaljevanje pa poteka okrog gore kjer pridemo do 70 m dolgega predora. Za njim se pot spusti na sedlo med obema Špicama. Tu se prične verjetno najatraktivnejši del poti saj gremo najprej skozi naravno okno (strm in krušljiv svet) ki pa je dobro opremljen z jeklenicami, nadaljevanje pa po razvpiti izklesani skalni polički, ki nas dostavi na drugo stran gore. Od tam je do vrha le še dobre četrt ure.
Brez kač se nama ne izide. Lep gad se je sončil tik pod vrhom.
Razgledi z vrha so čudoviti. Seveda najbolj vleče poglede mogočni Montaž in gore okrog njega.
Nazaj po isti poti. Na polički sva naletela na prijetno druščino, ki tudi objavlja na Hribi.net (bagi) in na kratko pokramljali. Zvedela sva, da je tudi pot št. 648 prehodna brez težav.
Proti dolini seveda vse bolj vroče in soparno. Na vožnji proti domu je že deževalo.
Na Dveh Špicah sva bila prvič in sva bila nad turo navdušena.
Naravno okno med obema Špicama1
2061alessio20. 07. 2018 12:16:16
vceraj ponovno uradno odprli pot 649 tam kjer je bil podor , specializirana firma jo je sanirala ampak ostane še nevarnost padec skale tako da pozor precenje tega dela v dobri razdalij med pohodnikom , markirali smo pot 648 Ziffer; pot 605 stara" mulattiera" je sedaj v istemu stanju kakor je bila 100 let nazaj in so to naredili zato ker pohodci so hodili kar na robu poti, sedaj ne bo za naslednih 100 let potrebna nobena popravila; Alessio x CAI TARVISIO.
ljubitelj gora19. 08. 2018 18:59:59
Sem imel v mislih nekaj drugega v Karnijskih Alpah, ampak se v zadnjih minutah odločil, da grem iz Kanalske doline na Dve špici. Naredim krožno, gor po gozdni cesti, ki je zaprta za promet, dol pa po drugi poti, ko se sestopa z druge špice na sedlo. Lepa krožna pot, ki bi bla v jeseni še lepša, zaradi veliko macesnov. Prehodna je, označena, tako da kakšnih resnih posebnosti na poti ni. Sestopil sem skozi predor za kolesarje nazaj na izhodišče.
tu sem zjutraj začel, za lesenim mostičkom levo gor1
pod avtocesto2
nad planino do tu je gozdna cesta nekje 700m višinske razlike.3
na najvišji špici5
Planike6
po polici, zavarovana8
na drugi nižji špici9
pod avtocesto, še par minut pred tem prideš skoraj da 5m stran od odstavnega pasa11