Najvišji vrh Stojne je...

Ledenik

Strma peč po Via Norina
rozka
16.8.2017
Ah, Dunja...divja, strma, prepadna, pa vseeno, skriva se prelepa dolinica, ki ti kar vzame dih, ko se z očmi "plaziš" po neprehodnih grapah, prepadnih stenah in presenečen nad kako izravnavo, kjer stoji biwak, planina ali pa "ostanki" življenja nekoč...in, da ni več tako osamljena priča nenehni promet, tudi ponoči, preverjenomežikanje
Dobiwa se na Pecolu, kjer pustiva en avto ( op. daj ga v senco, da bo hladen, ko se jutri vrneva, ahahahaaa...velik nasmeh) in že hitiva do "hotela" pod zvezdami, ki je bil kar zraven izhodišča. Ma, mislim, da je to parkirišče, kjer se začne tudi pot 640, največje in najbolj prostorno v celi Dunji, heheee, tako, da ni bilo straha, da bi se zbudili kje nižjevelik nasmeh
Večerja, "malinovec" in ja, ta večer so napovedali noč utrinkov, ma so želje padale, kot utrinki...ujela štiri, juhuuu
Jutro, kava in že sva se spuščali k strugi, kjer greva mimo nekoč stoječega mostu ( op. slikca je v biwaku Fisso, pod Strmo pečjo) in ker je voda narasla, sva šle kar višje, kjer se sezujeva in pogumno prečiva "brzice", ujameva pot in že sopihava v gozdno strmino, ki kar ne popušča. Vmes tu in tam pokukaš malo iz gozda in kar z negotovostjo pričakuješ, le kaj bo za naslednjim korakom...biwak Cividale, ki me je presenetil s svojo višino ( beri nižinozmeden), res stoji na idilični tratici, nad njim pa se dvigajo mogočne stene Montaža, Strme peči in razgledi na Naborjetske gore, na nasprotni strani. Do sem pot, razen strrrmine, brez posebnosti, a kaj kmalu se začne čutiti tako opevana drugačnost in ko sem že mislila, da ne bo nič, kar ti dvigne adrenalin, ma sem se uštelazadrega...stezice vedno ožje, izredno izpostavljene, iztek pa daaaleč spodaj in vse to se začne dogajati, ko že lep čas hodiš, se "boriš" s strmino, potem te čaka še cela ferata...meni najbolj zoprna je bila daljša prečka pred začetkom ferate, ki je res izpostavljena, potem pa Norina, odlično zavarovana in speljana in ja, zelo zračna, saj te cel čas veterc na hrbtu opominja, da za tabo ni nič, dobesedno nič, hahaaa, a vseeno sem tu in tam imela pogum pokukati naokoli, ufff, te stene, ti prepadi, kar obstaneš, se zaveš sveta okoli sebe, predvsem svoje majhnosti in res si samo na obisku tukaj, kjer prevladujejo surovost, izredna strmina, divjina in pa kozorogi, ki jih je užitek opazovatinasmeh
Priplazili sva se po travah na greben, kjer se pridruži pot iz Pecola in čakal naju je še zadnji vzpon na vrh Strme peči. Ker sva bili zadnji, ki sva se vzpenjali na vrh, op. o času vzpona sva sklenile ne debatiratijezik, aaahhaa, je bil vrh samo najin. Razgledi fantastični, zaslužena malica ( beri, že skoraj večerjamežikanje) in sledil je sestop. Pri kozorogih sva se kar zadržale, saj so se vedno bolj pomikali proti vrhu in res jih bilo užitek opazovati na tako blizu. Sicer kratek, zavarovan odsek poti pri sestopu, je terjal pazljivost in zbranost, saj se kar navpično spusti do "Peklenskih vrat", nato še mimo spodmolov in že sva bile na prečki št. 621, ki naju je popeljala mimo, še vedno vidnega požara, do Pecola.
Juhejjj, sotrpinka je za konec še uspešno zamenjala svojo čelado za "dve pive"velik nasmeh, avto pa je bil več kot ohlajen, pa ne zaradi sence, ampak pozne ure sestopa, ahahaaa
Hja, turca...nama tokrat tile časi niso šli najbolj na roko, hehe, sicer sva res veliko fotkali in čas ni bil ovira, a vseeno, tura je dooolga, tudi če se sestopa na Pecol. Je potrebna vsa previdnost in zbranost, sploh od biwaka naprej, potem te čaka še cela ferata + vzpon na vrh, ter sestop, ampak, se splača, hoditi in občutiti Dunjo, po teh redkih, dostopnih potehnasmeh

nedelja 13.08.017
Strma peč po Via Norina jutro1 Strma peč po Via Norina tu je včasih stal most2 Strma peč po Via Norina prečenje opravile uspešno:)3 Strma peč po Via Norina del Naborjetskih gora4 Strma peč po Via Norina biwak Cividale5 Strma peč po Via Norina vidna polica, kjer gre pot6 Strma peč po Via Norina začetek prvih jeklenic, za ogrevanje7 Strma peč po Via Norina vrh Dunja in Lipnik8 Strma peč po Via Norina9 Strma peč po Via Norina lepotec je bil najbolj slikan ta dan:)))10 Strma peč po Via Norina izpostavljena prečka11 Strma peč po Via Norina tu nekje sva prišle;)12 Strma peč po Via Norina malo pred vstopom v ferato13 Strma peč po Via Norina že v Norini14 Strma peč po Via Norina ferata Norina15 Strma peč po Via Norina pogled nazaj na prehojeno16 Strma peč po Via Norina iz ferate viden del grebena od Peklenskih vrat proti Zabušu17 Strma peč po Via Norina vpisna skrinjica18 Strma peč po Via Norina utrinek19 Strma peč po Via Norina zračno...20 Strma peč po Via Norina ma, strme, strme so te trave...21 Strma peč po Via Norina pogled proti Lopi22 Strma peč po Via Norina konec Norine23 Strma peč po Via Norina vrh Strma peč24 Strma peč po Via Norina ob izstopu?!25 Strma peč po Via Norina utrinek z Žrdjo26 Strma peč po Via Norina fantastični razgledi27 Strma peč po Via Norina biwak Cividale daleč spodaj28 Strma peč po Via Norina vrh Strma peč29 Strma peč po Via Norina pozerka30 Strma peč po Via Norina Zabuš, Montaž in vse do Viša31 Strma peč po Via Norina greben Muzcev32 Strma peč po Via Norina Amariana, Pisimoni in moj Čukec, zadaj Sernio33 Strma peč po Via Norina kar ne moreš se jih nagledati...34 Strma peč po Via Norina biwak Fisso35 Strma peč po Via Norina mika, a le kako prideš tu gor???36 Strma peč po Via Norina še zadnji zahteven sestop37 Strma peč po Via Norina najin cilj38 Strma peč po Via Norina Peklenska vratca39 Strma peč po Via Norina še vidne sledi požara40 Strma peč po Via Norina Pecol, Strma peč zadaj daleč...41
Jany
18.8.2017
Korajžni punci, bravo.
Opis pa se bere kot pustolovski roman. Srečno na tvojih poteh.
Dusty
28.8.2017
Dne 26.8.se nas je nabrala kar ena četica v teh res neobiskanih koncih.
Teren resnično lep in razgiban. Markacije po uri hoje od bivaka Cividale počasi zbledijo in je potrebno kar veliko vztrajnosti v iskanju nadaljevanja poti. Vmes se najde kakšen možic (dobrodošel), vendar sva midve kar štirikrat iskale levo in desno, malo gor in malo dol. Glede na število "kvazi" poti, nisva bili edini. Markacije so, samo so tako zbledele, da jo vidiš, šele, ko skoraj nanjo stopiš.Meni osebno je bil to najtežji del poti. Ker si že fizično utrujen, potem pa še ne veš kam naprej. Ko sva se vpeli v ferato, je bilo nadaljevanje poezija za mišice in živce. Čudovito poplezavanje v lepoti sosednjih sten.Tudi skupina za nama je imela hude probleme z orientacijo. Hvala predhodnicama za tak lep obis, ki je tudi naju opogumil, da sva se je končno lotile.