seznam forumov / Italija / karnijske alpe / monte paularo in monte dimon
 Monte Paularo in Monte Dimon
26.4.2011 - rozka
Naslednji dan (24.04.2011)sva se zapeljali v kraj Paluzza-Naunina po cesti, ki je, višje se pelješ, vedno manj podobna cesti za jeklene konjičkevelik, zato ob prvi priliki parkirava in nadaljujeva peš po poti št. 405. Prvo se vzpnema na M.Paularo in nato kar po grebenu še na M.Dimon. Zanimivost obeh vrhov je, da sta oba visoka 2043m. Vračava se po poti, ki se priključi cesti, nato ponovno kar po brepotju do nekega sedelca, kjer si vzameva čas za dooolgo martinčkanje in ležanje na sončku. Pot je kljub snegu netežavna, nezahtevna in nudi čudovite razglede na vse strani. V Bunkerju pa obvezen posvet za naslednji dan...velik
Monte Paularo in Monte Dimon oznake za najino pot1 Monte Paularo in Monte Dimon razgledi s poti2 Monte Paularo in Monte Dimon z vrha M. Paularo, zadaj južna kopna stran Creta di Timau3 Monte Paularo in Monte Dimon Monte Dimon4 Monte Paularo in Monte Dimon jezerce na planini5 Monte Paularo in Monte Dimon malo po svoje:)))6 Monte Paularo in Monte Dimon pogled nazaj na Monte Paularo7 Monte Paularo in Monte Dimon razgledi z M. Dimon-a8 Monte Paularo in Monte Dimon to pa bi bila zanimiva kolesarska turca:)))9 Monte Paularo in Monte Dimon Monte Sernio in Creta Grauzaria v ozadju10 Monte Paularo in Monte Dimon utrinek pomladi11
jaz
27.4.2011
Čudovito poleti, ko se na planini pase živina, pozimi v dobrih razmerah odlična smučarija. Lp!
Monte Paularo in Monte Dimon stezica1 Monte Paularo in Monte Dimon pogled v dolino2 Monte Paularo in Monte Dimon Monte Dimon3 Monte Paularo in Monte Dimon zgornje jezero4 Monte Paularo in Monte Dimon Monte Paularo5 Monte Paularo in Monte Dimon Creta di Timau6 Monte Paularo in Monte Dimon vrh Paulara7 Monte Paularo in Monte Dimon Jezero Dimon8 Monte Paularo in Monte Dimon koliko živine9 Monte Paularo in Monte Dimon zaostajate10 Monte Paularo in Monte Dimon ob jezeru11 Monte Paularo in Monte Dimon malo se hladimo12 Monte Paularo in Monte Dimon nekoč pastirska koča13 Monte Paularo in Monte Dimon Grauzaria, Sernio, Tersadia14 Monte Paularo in Monte Dimon Mangart, Jalovec15 Monte Paularo in Monte Dimon je bil nekdanji zemljak16 Monte Paularo in Monte Dimon Gamspitz, Creta di Timau17
20.11.2011
ales50
Zdravo maja,sm poznavalec prve svetovne vojne tako na naši soški,italijanski,kot zahodni in vzhodni fronti,vojna v karnijcih se je dogajala med avstroogrsko in italijansko armado od leta 15 do leta 18 leta,karnijske alpe so bile takrat del italijanske fronte,ki se je razpotegala precej daleč v dolomite in tirolsko ,strelski jarki so pa še vidni znak,kaj se je dogajalo vojakom,ki so trpeli in umirali v v oblakih granatnih eksplozij in rafalih strojnic,padlo je ničkoliko tisoče italijanskih vojakov,ker so seveda bili številčnejši in mnogo avstrijskih ,vendar z manjšim številom žrtev,ker jih je bilo veliko manj.
1915-1918
VanSims
Kolikor jaz vem je bila Italija spočetka nevtralna v I. sv. vojni in bi taka ostala, če jim ne bi zavezniki obljubili veliko ozemlja Avstro-ogrske, če jo napadejo t.j. jo z dodatno fronto pomagajo oslabiti.

Ta ozemlja so po vojni res dobili med drugim Južno tirolsko, Istro, Reko ter slovensko ozemlje do rapalske meje. Del teh ozemelj smo po II. sv. vojni sicer dobili nazaj, del(Tržaško in Goriško območje, ki niso bili nikoli italijanski ampak pod Avstro-ogrsko) pa je žal za vedno ostal pod Italijo. Tudi Avstrijci so Južno Tirolsko za vedno izgubili.
mirank
21.11.2011
Frontna črta je v času 1.Svetovne vojne med obema monarhijama potekala v glavnem po mejah sedanje It pokrajine Trentino-Alto Adige (od Švicarske meje) preko Marmolade, prelaza Falzarego, iza Treh cin na prelaz Monte croce di Comelico. Kar sprašuje MajaO; to je Karnijske alpe pa se frontna črta in meja med državama ni praktično nič spreminjala. Na tem delu Fronte razen v 6.bitki na področju Val Sugane tudi ves čas vojne ni bilo tako hudih bojev kot so bili na Soški fronti. Zakaj je razumljivo če si ogledaš konfiguracijo terena. Naprimer pri vzponu na Monte Cevedale (Zufallspitze)v pogorju Ortlerja kjer so "boji" potekali najvišje, je še vedno pri koči Cassati (3269m) vidno vse polno bodeče žice, točka Trije topovi z ostanki treh topov je še višje. Kako naj bi se tam "pretepali" pa mi ni preveč jasno.
ales50
22.11.2011
padlo je ogromno vojakov,se sm šteje tudi bolezni in plazove pozimi,ki so vzeli tudi veliko žrtev,posledično pride precejšnje število,v glavnem so italijani zmagali na papirju z drugimi zavezniki antante,šlo je pa zgolj za željo po ozemeljskem širjenju kot so jim obljubili zavezniki,niso pa bili pripravljeni na totalno vojno,takorekoč je bilo poveljstvo od dna do vrha na psu v strateškem vidiku,avstrijsko pa bolje organizirano in taktično na konju,ni vse v številu,vse je v organiziranju
29.11.2011
IgorZlodej
Tudi v kraju Timau je vojni muzej.
drago40
18.2.2012
prekrasen dan,današnje razmere!
Monte Paularo in Monte Dimon Mt. Dimon z  Mt. Neddisa 1990m1 Monte Paularo in Monte Dimon v sedlu med Mt. Neddisom in Mt. Dimonom2 Monte Paularo in Monte Dimon Pogled nazaj na Mt. Neddis3 Monte Paularo in Monte Dimon Mt. Paularo z Mt. Dimona4 Monte Paularo in Monte Dimon proti  planini pod Mt. Paularom5 Monte Paularo in Monte Dimon najbolj sitno mesto na poti6 Monte Paularo in Monte Dimon z vrha Mt. Paulara7 Monte Paularo in Monte Dimon povratek, na obzorju nam ljube domače gore od Škrlatice do Kanina8 Monte Paularo in Monte Dimon v dolino po zasuti cesti9
montura
28.2.2012
Je v zadnjem tednu mogoče kdo obiskal te konce? Zanima me prevoznost ceste do Valdajerja in višina novega snega, če ga je kaj padlo. Se ve, kje je ta lokalna gostilnica, ki je MajoO očarala s starimi fotografijami?
29.2.2012
kuku, res nihče? Drago40, lahko napišeš, kje ste štartali?
montura
29.2.2012
Hvala, MajaO, se mi že cedijo sline - po cucini tipici in hribih velik nasmeh
drago40
29.2.2012
montura imaš zas. sporočilo.
lp Drago
tulipan
26.4.2013
Včerajšnji dan je bil pravi, čeprav je odločitev padla šele sredi dopoldneva, tako da sem pričel s hojo šele opoldne.
Je bil pa sneg ob vzponu in vrnitvi enak - gnil.
Pred letom sem na Monte Amariana zrl na hribe proti severu, prepredene s potmi iz I. svetovne vojne.
Monte Tersadia je bil prvi,ki sem ga obiskal prejšnji teden.
Monte Dimon včeraj,je nadaljevanje.