Klek 1181 m

iva29. 05. 2008 00:50:59
KLEK 1181 m
Klek je istaknuti vrh na istočnom rubu masiva Velike Kapele, iznad grada Ogulina. S koje li se god strane priđe, Klek svaki put pokazuje drugi oblik, ali pogled uvijek privlači njegova okomita, 200 metara visoka vršna stijena i Klečice. Gledan iz daljine, doima se kao usnuli div, kojemu su Klečice noge, a vršna stijena, glava
Prema narodonoj predaji, Klek je sijelo vještica, koje su gotovo postale simbol Kleka i Ogulina. Klekova ji. stijena bila je prva škola hrvatskih penjača. U njoj je izveden velik broj prvenstvenih penjačkih uspona.
Ishodište:Ogulin
Markirane staze:
1.Preko Puškarića vrijeme hoda 3:30
2.Preko Vučića vrijeme hoda 3:00
Visinska razlika:858 m
Markacija održavana ,bolja preko Vučića.

Ishodište Bjelsko:
Visinska razlika:553 m
Vrijeme hoda: 1:15
Tradicionalni i najkraći uspon do doma 45 min.
Dom na Kleku 1000 m otvoren svaki vikend.
Poznata Klekova stijena raj za penjače u neposrednoj blizini.
Ostali prilazi:
Hreljin 5:00 loša markacija
Vrbovsko kroz kanjon Kamačnika 7:00
dosta pažnje zbog mnogih križanja sa šumskim cestama.

Klek 1181 m 1
Klek 1181 m 2
Klek 1181 m 3
iva11. 06. 2008 14:56:14
PLANINARSKI DOM NA KLEKU (1000 m) nalazi se neposredno ispod impozantne klekove stijene. Zamisao o izgradnji planinarskog doma pojavila se još početkom stoljeća, ali prvi dom podignut je tek 1958. godine. U prizemlju su kuhinja, telefonska govornica i dva dnevna boravka, a u gornjoj etaži i prigrađenom krilu spavaonice s 50 ležaja (postoje i desetak rezervnih madraca). Vodom se opskrbljuje iz cisterne. Otvoren je obično ljeti preko vikenda i djelomično je opskrbljen.
Prilazi domu:

ISHODIŠTE : OGULIN /preko Vučića 3 h.

Sa želj. kolodvora Ogulin sa prvim markama kroz grad, na 2. križanju lijevo, zatim ravno još 400 m preko križanja sa semaforima do betonske ograde iznad kanjona Dobre kroz šetalište Krlenac. Odavle desno iz grada do prodavaonice u Vučićima (klupa sa stolovima). Desetak m iza nje počinje uspon na prvi, zatim na drugi zaravanak Bukovnika. Oko 1 km dalje (putokazna tabla) vrijedi sa staze skrenuti d. odvojkom 3' do Vidikovca na rubu vrha Pečnika radi neobičnog vidika u dubinu od 150 m. Slijedi blagi uspon kroz lijepu miješanu šumu, zatim kroz sredinu pitomog Malog polja (540 m). Od izvora uspon kroz šumu do sportsko-rekreacijskog centra Kneja (560 m), gdje je nekoliko igrališta i kućica koje mogu poslužiti kao sklonište. Iznad Kneje izlazi se na cestu Ogulin - Jasenak, njom l. 300 m, zatim d. uzbrdo kroz šumu na prijevoj Sovenicu (700 m) između vrha Sovenice (850 m) i Ostrovice (722 m); narod ga zove i Zakopa jer su tu, po predaji, zakopana tijela poginulih turskih vojnika. Odavle se iznenada pruža lijep pogled izbliza na Klek. Blagim silazom stižemo do livada s nekoliko malih izvora na podnožju Kleka, gdje siječemo stazu Bjelsko - Turković Selo, te se vrlo oštro uspinjemo travnatom padinom 15'-20'/Mrcina na hrbat Kleka te se spajamo na markaciju iz Bjelskog.

ISHODIŠTE : OGULIN /preko Puškarića 3:30
Kroz grad prema Vrbovskom mimo Đulinog ponora ,benzinske postaje do raskršća.Krenemo lijevo prema BJELSKOM .
Na prvom odvojku ceste skrenemo lijevo u selo Puškariće.Tu naiđemo na slabiju markaciju te kroz selo i blagim usponom uz drvene stupove/struja na livade.Usoro izlazimo na cestu:Ogulin- Bjelsko kojom nakon stotinjaka metara skrenemo u lijevo.
Nalazimo se u šumi Ostrvica.Kolnim putem mimo bivšeg kamenoloma/tu dolazi put iz Vučića..Dalje nastavak istim putem.

Ishodište:BJELSKO
BJELSKO (625 m) je zaselak Musulinskog Potoka od nekoliko kuća, s lugarnicom, gostionicom i izvorom, sve pored ceste, a važan je kao najbliži cestovni prilaz Kleku. Mogućnost parkiranja vozila. Na ulazu u selo, lijevo od ceste, nalazi se zanimljiva prirodna kamenita tvorba nalik gljivi, tzv. Visibaba. Od kuće sa crveno-bijelim krovom uspinjemo se strmom planinarskom stazom uz istočne i južne padine Kleka. Okolne livade su stanište mnogih interesantnih, zaštićenih i ugroženih vrsta. Prošavši putokaz Klek-Ogulin-Bjelsko već smo blizu cilju/TU NAM DOLAZI NAŠA STAZA IZ OGULINA. Ubrzo nailazimo na dvije klupice, te zatim na dva oštra zavoja nakon kojih put izbija na hrbat sa nešto rjeđom šumom. Ravnom stazom po grebenu ispod čuvene ploče vještičje dobrodošlice stižemo do doma na Kleku.

USPON NA VRH KLEKA /30 min.
neobično je interesantan, ali nije preporučljiv za one koji pate od vrtoglavice, a izbjegavati ga treba po vjetrovitom i kišnom vremenu, kada je teren sklizak. Od doma na vrh staza vodi l. po izohipsi i prolazi mimo omanje špilje (5x4x2,5 m) podno prevjesne stijene. Ubrzo se staza račva: ravno dalje 35' na Klečice, a d. uzbrdo za 15' na vrh Kleka. Prema vrhu Kleka staza se uspinje uz sam tub okomite stijene i mimo spomen-ploča poginulim alpinistima izbija na travnati teren. Preko platoa za spuštanje helikoptera, stižemo za 5' na vrh. Iako visina nije osobito velika, usponom na vrh dobiva se dojam visokogorskog planinarenja, pogotovo izlaskom na travnati vršni greben s kojeg se otvaraju široki vidici na sve strane.
VRH KLEKA (1182 m). Nedaleko vrha je mala betonska ploha za slijetanje helikoptera, a na samom vrhu nalaze se dva repetitora. Vidi se Bjelolasica, Bijele stijene, Risnjak, jezero Sabljaci itd. Na vrhu se ne valja odviše približavati rubu stijene. Vrh je kamena glavica promjera desetak metara, na kojoj su sada ostaci repetitora. Odavle se pruža prostran vidik s jedne strane prema Gorskom kotaru, a s druge sve do Medvednice nad Zagrebom. Tu treba paziti da se ne bi odronjavalo kamenje, što može biti kobno za penjače u stijeni ispod vrha. Od račvišta staze do vrha Klečica ima oko 30'. Nakon 2-3' put izlazi na šumovit prijevoj širok oko 100 m, zatim se penje hrptom kojemu je l. vrlo strma livada (vidik na selo Musulinski Potok), a d. šuma. Na vrhu livade (vis. točka 1098 m) staza ulazi u šumu i nastavlja prema Hreljinu, a d. vrlo strmo nizbrdo skreće slaba stazica pod vrhove Klečica gdje treba oprezno izabrati put do vrha (samo za iskusnije planinare!).

KLEČICE
(1062 m) su golema hridina s. od vrha Kleka, malo po strani i niže od glavnoga hrpta planine. U njima se razabiru dva kamenita kuka. S planinskim hrptom veže ih uska gorska kosa, a svuda naokolo ruše se slikovite kamenite okomice. Pješački povratak od Kleka do Ogulina preko Kneje i Vučića traje 3 sata. Prelazi se preko različitih i vrlo lijepih cvjetnih livada s čestim vidicima na gromadu Klekove stijene, a kako nema sela krajolici djeluju vrlo prirodno.
iva11. 06. 2008 14:59:16
STOŽAC 808 m.
Želimo li usput svratiti i na Stožac od Bjelskog valja krenuti cestom 3 km prema Ogulinu do zavoja gdje d. dolje silazi bijela cesta, a d. uzbrdo u šumu običan kolnik. Tim kolnikom, slijedeći markaciju, ima do vrha 20-30'. STOŽAC (808 m) je osamljeni vrh koji je u planinarskom smislu zasjenjen nedalekim Klekom, pa na njega dolaze samo pravi planinarski sladokusci. Na Stošcu se nalazi maleno sklonište sa peći, stolom i tri ležaja, u kojem preko vikenda dežura mještanin Mijo Stipetić. Vlastitim trudom on je uredio prilaz do skloništa načinivši stubište od 303 stube (!), uredivši nekoliko izvanrednih vidikovaca, ulaz u obližnje špilje i prilaz do stjenovitih Škurinih draga, koje su nalik kiklopskim tvorevinama.
grega_p3. 05. 2010 21:11:52
Nikjer nisem zasledil nobene objave o hrvaški gori čarovnic in simbolu planinstva HPS, zato tole.
Na naš praznik 27.4. sva se odpravila gor iz vasice Bjelsko, ki leži J od Kleka, približno 15min vožnje od Ogulina (AC Zagreb - Split) na višini cca 600m. Na desni strani je na stari hiši označen odcep desno, kjer tudi parkiramo. Ob številnih markacijah (res so pomalali bukov gozd) in info tablah pridemo po dokaj zložnem vzponu na greben in tudi do pl. doma na Kleku. Ta je odprt samo med vikendi - no midva sva imela srečo - dežurni je ravno pospravljal in bil pri volji za skupno šilce domačega. Po domu gre pot severno naprej pod Z stenami in se po 10min odcepi JV navzgor na vrh Kleka, kjer nas pričaka pretvornik in ostanki vojaške ploščadi (predvidevam) ter seveda nor razgled od Bjelolasice, Velebita, Gorjancev...
Naprej lahko skočite še na Klečice (kamnita glava na S delu pod Klekom) - dodatnih 30min - na vrh je plezarija, ali pa po isti poti navzdol.

Lep popoldanski izlet na skalnatega kralja Hrvaške. Nekaj slik...

Grega & Anja
Sončni zahod za Klekom7
V večernem soncu8
Wine4. 05. 2010 18:25:20
Slovenci v hrvaške hribe, Hvati pa v slovenske nasmeh Super!
Gorazd G4. 05. 2010 18:43:51
Precej zanimivega o Kleku lahko preberete v lanski oktobrski izdaji Planinskega vestnika.

Zaradi "mladosti" številka še ni dostopna na spletu.
VanSims14. 05. 2013 08:39:09
Iva, hvala puno na svim informacijama. Pošto na tom portalu inače nema dosta informacija ni opisa puteva na Klek, vrlo su mi koristile kod pripreme i izvedbe ture na ovu divnu goru.
hribovska24. 07. 2013 16:06:04
V soboto se odločim za Klek,ker me že toliko časa vabi s avtoceste, pot do koče se cel čas vzpenja,proti vrhu pa je nekaj zajl,vendar,če je mokro ni priporočljivo,ker so že v suhem gladki kamni,razgledi sežejo daleč,če je zelo lepo vreme
velkavrh25. 05. 2014 06:10:45
Včeraj pa s škofjeloški in pridruženimi savskimi planinci iz Kranja na izlet in turo v Hrvaški Kotar in Istro bi se reklo. Vmes postanek v našem prelepem Žužemberku. Nato pa kar do Ogulina in iz neke vasice po daljši poti na goro čarovnic -Klek.Imamo dva dostopa-izbrali smo daljšega. Potrebno pa ga je poznati, ker se hitro zaide. Grem mimo prijetnih dveh koč, po travničkih , po neki grapici s potočkom in nato strmo v breg. Treba je imeti kar kondicijo. Nekako na sredi poti se združi z običajno potjo, ki se začne spodaj ob makadamski cesti pri lovski koči . Ta pot je gozdna učna pot in je opremljena s panoji, ki nas učijo spoznavanja drevnin v tem gozdu.Nekako do tega križišča hodimo malo več kot uro. Sedaj imamo še dobro uro do koče na Kleku. Koča je obratovala. Tu je bilo veliko hrvaške šolske mladine-pohvalno! Oskrbnik je prijazen-dovoli nam celo hrambo nahrbtnikov, kajti čaka nas še vzpon na vrh Kleka -pol ure hoje.Vmes vidimo plezalce,to območje je celo varovano z ladijsko vrvjo.Prisopihamo na razgleden predvrh, kjer je pristanišče za helikopter. Samo malo naprej pa je vrh Kleka.Razgled je fenomenalem.Imamo res čudovito sončno vreme.Tu sta dva žiga in vpisna knjiga.Najbolj korajžni se odločimo še za vzpon na Mali Klek, ki pa je že alpinistična pustolovščina z 1. in 2. stopnjo-zahtevna,a kratka lepa plezarija po čvrstih skalah, ki nudijo dovolj trdnih oprijemkov-skratka vrhunski užitek.Pri povratku pa še na ogled starodavnega mesta Ogulin, kjer so Uskoki branili Avstroogersko cesarstvo pred vdori Turkov v 15. in 16. stoletju.
Grad v Žužemberku.1
Lepo nam je.7
V gozdu smo še pri drugi koči.8
Dobra ura hoje in smo na križišču poti.9
Pot je nato vseskozi opremljena s panoji, ki nas spoznavajo z rastjem in značilnostimi Kleka.10
Po dveh urah hoje pridemo do koče na Kleku.13
Prelepa njihova perunika-pri nas jo nisem videl.36
Pa še prelep piramidovski pilovec -iz rodu kukavičnic.37
and125. 05. 2014 10:14:34
Na fotografiji št.24 je levo Mali Klek (poraščen), skalnat rogelj pa so Klečice.
bos16. 11. 2015 07:22:54
Včeraj iz Bjelskega na vrh, kjer je bil kar močan veter.
je skuhala bolj slabo vreme1
pogled iz Bjelskega24
še ogled visibabe25
bos20. 04. 2019 11:30:05
Včeraj sem spet šel malo raziskovat točke Hrvatske planinarske obilaznice v Gorskem Kotarju.
Najprej se ustavim v Ogulinu - Zavičajni muzej (Planinsko - alpinistična zbirka) je ena izmed točk HPO.
Potem pa je sledil vzpon iz Bjelskega na Klek, tokrat sem vrh doživel v soncunasmeh. Pot je lepo označena in normalno prehodna.
Stari grad v Ogulinu, kjer je muzej1
tokrat vse prazno19
pa sem nazaj20
Bbrina22. 06. 2022 11:36:20
V nedeljo sva se tudi midva odpravila raziskovat te gorske skupine. Iz Blejskega na Klek in Klečice,pot lepa,večinoma senčna razen vrhov.Nato ogled Ogulina in osvežitev v jezeru nato pa dalje.
bbugari122. 06. 2022 15:24:49
Iz Bjelskega (Bjelsko), ne Blejskega...
mežikanje
Bbrina22. 06. 2022 19:54:25
Ja seveda Bjelsko, tipkovni škrat.