Gorovja / Kamniško Savinjske Alpe / Matkova kopa / Turistična kmetija Perk - Matkova kopa (pastirsko-lovska pot)

Turistična kmetija Perk - Matkova kopa (pastirsko-lovska pot)

Izhodišče: Turistična kmetija Perk (1230 m)
Ime poti: pastirsko-lovska pot
Zahtevnost: zelo zahtevno brezpotje
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe z Obirjem in Peco
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze
Avtor: JTrogar
S kranjske strani prek Kranjskega raka ali s štajerske strani mimo Mozirja se peljemo skozi Luče in naprej za Logarsko dolino. Pri odcepu za Logarsko dolino nadaljujemo z vožnjo naprej proti mejnemu prehodu Pavličevo sedlo in kakšen kilometer višje skrenemo levo prek mosta v Matkov kot. Pri manjši elektrarni se začne makadam. Desno je odcep na turistično kmetijo Gradišnik (domačija znanega slovenskega citrarja Karlija Gradišnika). Mi se peljemo kar naprej po makadamu mimo kmetij Kočnar in Matk do kmetije Perk (manjša žaga na desni strani in obora za prašiče na levi strani ceste). Tam prijazno povprašamo kje lahko parkiramo, da zaradi našega parkiranja ne bo ovirano njihovo delo.
Parkiramo pri kmetiji Perk ali v njeni bližini. Naša pot se začne pri Perkovi žagi po gozdni vlaki desno strmo navzgor. Malo višje pridemo na grebenu na markirano pot-vlako, ki takoj na kratki razdalji zavije dvakrat levo. Nato se pot-vlaka usmeri desno naravnost po grebenu navzgor in pri tem dvakrat prečka gozdno cesto. Nad drugim prečkanjem kmalu zavije markirana pot-vlaka v desno, mi pa gremo kar naravnost in takoj spet levo na slabo vidno stezo. Steza nas prek majhnega potočka po kakšnih 100 m pripelje na gozdno poseko (pot tukaj izgine) po kateri nadaljujemo ob desni strani do Lesnikovega sedla malo višje. Tam pridemo na gozdno cesto, ki nas vodi levo prek poseke navzgor. Nato zavijemo desno navzgor po vlaki na zgornjo stran poseke. Na koncu vlake in poseke se začne lepa pastirsko-lovska pot. Malo višje se povzpnemo desno na Jerebičje (lahko tudi gremo prečno, poti se potem spet združita). Nadaljujemo po grebenu Jerebičja in se nato spustimo navzdol na Matkovo sedlo. Sedlo je kot dolg skoraj raven travnat hrbet, z manjšim propadajočim stanom pod levim robom, obdan z gozdom. Pot je tu zelo slabo vidna. Na koncu sedla se povzpnemo strmo navzgor po poraščenem grebenu. Pot je spet dobro vidna. Kmalu sta za nami tudi Matkov Grintovec in Jevševec. Vzpon nanju nam vzame malo časa, saj sta le malo nad potjo. Najlažji dostop nanju je na njunem koncu (ne na začetku), gledano v smeri hoje. Malo naprej se pot spusti zelo strmo daleč navzdol mimo prepadne grape na levi, po poseki mimo solnice do grape spodaj. Nato prečkamo grapo in se povzpnemo na drugi strani strmo navzgor. Pot naprej je lažja, vendar večkrat zelo izpostavljena in nevarna za zdrs. Večkrat se malo spustimo in povzpnemo, kar nam dajo vedeti tudi naše noge. Po daljšem prečenju z ruševjem poraslega pobočja Matkove kope pridemo do grape (običajno je tam možic, če ne ga postavimo), po kateri se začne zadnji del vzpona na sam vrh. Poti od tu naprej ni več.
Nadaljnji vzpon je težko opisati. Med napredovanjem po grapi nad njo opazimo ošiljen skalnati vrh, proti kateremu moramo. Iz vstopne grape se povzpnemo v manj izrazito desno pod njim, ter se po njenem (desnem) robu dvignemo do ruševja. Nato nekaj korakov znova v desno, malo navzgor, pa spet malo desno in gor (vidne sledi uhojenosti - težko verjetno, da od človeka). Brez večjega boja z ruševjem smo na spodnjem robu melišča (za zanamce postavimo možica). Od tu naprej večjih orientacijskih zank ni več. Ob robu melišča se povzpnemo pod stene, kjer se usmerimo v desno. Najlažji pristop proti vrhu Matkove kope odtod namreč poteka v bližini desnega roba. Lepo vidnega strmega žleba levo ob njem, se je najlažje lotiti kar naravnost navzgor. Ko splezamo ta del je pred nami vrh Matkove kope.
zemljevid poti - Matkova kopa
Ob poti: Lesnikovo sedlo (1517m), Jerebičje (1761m), Matkovo sedlo (1623m), Matkov Grintovec (1700m), Jevševec (1730m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti
Turistična kmetija Perk - Matkova kopa1
Turistična kmetija Perk - Matkova kopa52
Turistična kmetija Perk - Matkova kopa53
Turistična kmetija Perk - Matkova kopa54
Diskusija o izletu Turistična kmetija Perk - Matkova kopa (pastirsko-lovska pot)
Klin17. 11. 2010
Drzen izlet, kamor pride le malokdo. Čestitamnasmeh
aonuk14. 04. 2011

Včeraj 3.4.2011 šel točno po tej varijanti.Prišel samo do Matkovega Grintavca,ponekot še veliko mokrega snega, (vdiranje do bokov)
Kljub temu zelo zadovoljen z razgledom in lepim vremenom,sigurno poleti ponovim in osvojim tudi vrh.
aonuk126. 09. 2011
Včerajšni četrti poiskus na Matkovo kopo uspešen,ta gora mi je pa dala misitizmeden.Vztrajal pa zato ,ker višina vrha je moja let.roj.nasmeh
geppo26. 09. 2011
jaz sem enak letnik, pa še imam to pot tudi na dolgu...
čestitam
nataša114. 08. 2012
Moj motiv za turo na Matkovo Kopo, ni bil ujemanje n.m.v. z mojo letnico rojstva, temveč predlog prijatelja Marka. Te se izkažejo kot zelo atraktivne variante in kot takšne s svojimi naravnimi vrednotami in zakonitostmi veliko pripomorejo k moji osebni rasti. Tokrat sem se prav »zaljubila« v ta vrh, čeprav osvajanje vrhov ni vedno glavni motiv najinih pohodov.
Začetek avanture se je pričel, ko sva se s Pavličevega sedla pogumno podala po hudi strmini do Pavličevih sten, sledil je spust do Lesnikovega sedla, nato pa relativno kratek vzpon na Jerebičje. Tam se po vrhu grebena vije čudovita panoramska stezica, kar ljubiteljem gora omogoča doživljati raznovrsten spekter čutnih užitkov. V to biotsko raznovrstnost pa vsiljivo posega črna plastična žica, ki je verjetno ostala še iz časov, ko so tu hodili graničarji. Lepo bi bilo, če bi za seboj to tudi pospravili.
Z Jerebičja sva imela čudovit pogled na Matkovo Kopo, ki nama je dala možnost, da si lahko narediva orientacijsko skico za možne prehode, skozi katere bova prišla do vrha, saj kasneje te možnosti ni. Z grebena sva se zopet spustila, tokrat do Matkovega sedla in ves čas sledila mejnim kamnom, ki so nama bili za orientacijo že od mejnega prehoda. S sedla sva se podala na Matkov Grintovec in Jerševec ter se držala bolj desne smeri, saj sva na Matkovo Kopo želela priti po S strani, ki je bolj slabo obiskana in je velik izziv za ljubitelje brezpotij. Tudi do dvojnega okna sva prišla brez težav, kar nama je dalo še večji elan. Kmalu zatem se ob najini desni dvigne Matkov zob in že sva pod ostenjem Matkove Kope. Plezanje nama ne povzroča težav (I, II) razen takrat, ko sva se morala spopasti z ruševjem (III). Nato smer potegne skrajno desno in po ozkem žlebu strmo navzgor do škrbine in že sva na prvem vrhu. Do drugega je samo še »skokec« in bravo vsakemu, ki pride sem gor. Ni lahko brezpotje.
Sestopiti sva imela namen po »normalki«, ki pa se je izkazala za bolj zahtevno, saj nihče od naju ni imel pojma kje se konča grapa, kjer sva našla tudi nekaj možicev, zato sva po dveurnem »razmisleku« sprejela Markov predlog, da greva nazaj po isti varianti po kateri sva prišla na vrh. Mislim, da sem se v Matkovo Kopo preveč »zaljubila«, saj me ni in ni hotela spustiti nazaj v dolino.nasmeh
Brez vrvi bi bil sestop zelo otežen in zato jo je pametno imeti v nahrbtniku, če se podate na Matkovo Kopo s severne smeri. Tudi brez dobre psihofizične pripravljenosti se ne podajajte na takšne avanture, saj moram priznati, da bi brez Markove sposobnosti prisebnega vedenja imeli v nedeljo gorski reševalci z menoj kar nekaj dela.
Tale moja »zaljubljenost« se je spremenila v pravcato avanturo, ki ji je sledil pravi hollywoodski konec – srečen in zadovoljstva poln. Marko, hvala!
LPP Nataša

geppo14. 08. 2012
Takole je približno potekal sestop po grapi do poti, ki vodi iz Krnice proti Matku.
Pristop je bil pa kot si ga tudi ti opisala.
nataša114. 08. 2012
Se mi je kar zdelo, da gre smer strmo navzdol... a je bilo premalo poguma, da bi si upala kar tako na pamet. Me je pa zamikalo, da bi sedaj ko več vem, vrh naskočila še s te strani, ker bi potem resnično imela dobro "obdelanega Matka" in v tem primeru pride vsaka informacija zelo prav. Hvala za foto skico. Kako je pa tebi šlo?
geppo14. 08. 2012
Fantastično je bilo.
Spuščali smo se po tej centralni grapi in iskali prehode. Razen pripekajočega sonca, ki se je popoldan uprl v grapo ni bilo težav. Je zadeva precej tehnično lažja kot pristop po severni strani. Ko prideš do poti pa jo samo spremljaš.
Je pa vse skupaj čudovita avantura v precej divjem svetu.
lp ( če še rabiš kakšno info pa napiši )
ljubitelj gora17. 05. 2015
V nedeljo 17.5 na Matkovi kopi, začetek na Avstrijski strani malo pod Pav.sedlom, lep vzpon na Matkovo kopo. Pot ima 1-2 snežišča, ki pa nista problem, z iskanjem prehodov nisem imel nobenih težav. Opis, ki sem ga samo na hitro preletel je super napisan.
Ena slika:
Picikl12. 06. 2015
Včeraj sva z prijateljem stala na vrhu Matkove kope. Zašla sva samo enkrat, sicer pa sledila opisom, ki se jih najde tudi na strani hribi.net. Odlična tura!
dprapr30. 11. 2018
Sem se zadnjič pogovarjal z domačini o poimenovanju grebena proti Matkovi kopi.
Govora je bilo o Lesnikovih šrangah (Lesnikovo sedlo), Grintovcu (Jerebičje), Jevševcu (Matkovo sedlo), Veliki zelenici (tam, kjer je solnica). Za "Matkov zob" nimajo poimenovanja.
Tudi sosedje Avstrijci bojda imenujejo Jerebičje Grintovec.

Skratka, popolnoma drugače, kot je na uradnih kartah.zavijanje z očmi
djimuzl30. 11. 2018
Jaz pa sem opazil, da mi je pri objavi slike na Facebooku kot lokacijo avtomatsko ponudilo "Grintouc".
Ko sem raziskal še naprej sem ugotovil, da ima opis omenjene lokacije na FB povezavo na Wikipedio kjer je Jerebičje kot Grintouc opisano v švedščini in jeziku Cebuano (Filipini).