Gorovja / Karavanke / Kordeževa glava (Peca) / Rudnik v Topli - Kordeževa glava (Peca) (čez Knipsovo sedlo)

Rudnik v Topli - Kordeževa glava (Peca) (čez Knipsovo sedlo)

Izhodišče: Rudnik v Topli (1080 m)
Ime poti: čez Knipsovo sedlo
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000
a) Zapeljemo se v Črno na Koroškem (do sem iz Raven na Koroškem ali iz Šoštanja preko prelaza Spodnje Sleme), nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Koprivni. V nadaljevanju se vzpenjamo ob reki Meži, mi pa se ob njem peljemo do križišča, kjer se v desno odcepi cesta v dolino Tople. Pot naprej nas vodi ob potoku Topla, mi pa se po vzpenjajoči cesti peljemo do parkirišča ob vhodu v rudnik v Topli.
b) Zapeljemo se v Luče (do sem iz Mozirja ali iz Kamnika čez prelaz Volovljek (Kranjski Rak)), nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Logarski dolini. V vasi Solčava zapustimo glavno cesto proti Logarski dolini in z vožnjo nadaljujemo desno v smeri Podolševe, prelaza Spodnje Sleme in Črne na Koroškem. V nadaljevanju cesta izgubi asfaltno prevleko, mi pa po nekaj kilometrih na križišču v Podolševi zavijemo desno proti Črni na Koroškem. Cesta, ki se v nadaljevanju v glavnem prečno vzpenja, pa nas čez čas pripelje do prelaza Spodnje Sleme. S prelaza se cesta prične spuščati, mi pa ji sledimo v smeri Črne na Koroške. Ko se po nekaj kilometrih spustimo v dolino, na križišču zavijemo desno proti Črni na Koroškem (levo Koprivna). Po glavni cesti se spuščamo le kratek čas, nato pa nas oznake za dolino Tople usmerijo levo na vzpenjajočo cesto. Pot naprej nas vodi ob potoku Topla, mi pa se po vzpenjajoči cesti peljemo do parkirišča ob vhodu v rudnik v Topli.
Na koncu parkirišča prispemo na križišče dveh slabših makadamskih cest, kjer se usmerimo ostro levo v smeri Doma na Peci. V nadaljevanju cesta preči jaso nad parkiriščem ter nas le malo višje pripelje na naslednje križišče, kjer pa nadaljujemo desno (levo vhod v rudnik - 5 minut). Pot naprej nas vodi po cesti, ki se postopoma spremeni v kolovoz, le ta pa nas nekoliko naprej pripelje do naslednjega označenega razpotja.
Na omenjenem razpotju nadaljujemo levo (rahlo desno Dom na Peci) v smeri Knipsovega sedla (na tablah Knepsovo sedlo) ter se v nadaljevanju vzpenjamo po travnatem kolovozu. Višje se priključimo na kamnit kolovoz, kateri preči pobočja proti levi, mi pa se po njem vzpnemo do mesta, kjer nas oznake za Peco in Knipsovo sedlo usmerijo desno strmo v breg.
V nadaljevanju se pot strmo vzpenja pri tem pa preči strma pobočja proti levi (na tem delu je posebej v mokrem nevarnost zdrsa). Po 10 minutah strmega vzpona pot preči travnato grapo, nato pa se na drugi strani le te še strmeje vzpne. Zelo strma pot nas višje pripelje do manjše razgledne točke, s katere se nam odpre lep razgled proti Raduhi. Le malo višje na drevesu opazimo smerokaz, ki nas usmeri levo. Pot naprej nas vodi skozi postopoma vse bolj redek gozd, s katerega se nam občasno odpre nekaj razgleda. V nadaljevanju pot preide med ruševje, kjer strmina prične popuščati. Sledi še približno 15 minut lahkotne hoje in pot nas pripelje na Knipsovo sedlo, kjer stojijo informativne table.
S sedla nadaljujemo desno (levo Končnikov vrh, Bistriška špica in Kumer) in pot nadaljujemo v smeri Kordeževe glave. Pot naprej se najprej nekoliko vzpne, nato pa spusti v nekakšno neizrazito dolinico med Veliko glavo in Kordeževo glavo. Po krajšem spustu prispemo v omenjeno dolinico, nato pa se pričnemo vzpenjati proti najvišjemu vrhu Pece, katerega ob vse lepših razgledih tudi kmalu dosežemo.
Pot do Knipsovega sedla je samo označena in ni markirana, a orientacijsko ne posebej težavna. Ker je pot zelo strma nam bodo prav prišle pohodne palice. V mokrem je na delu poti zaradi precejšnje strmine nevarnost zdrsa, zato je takrat potrebna večja previdnost.
zemljevid poti - Kordeževa glava (Peca)
Ob poti: Knipsovo sedlo (2012m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Končnikov vrh, Bistriška špica/Feistritzer Spitze
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Rudnik v Topli - Kordeževa glava (Peca)1
Rudnik v Topli - Kordeževa glava (Peca)31
Rudnik v Topli - Kordeževa glava (Peca)32
Rudnik v Topli - Kordeževa glava (Peca)33
Diskusija o izletu Rudnik v Topli - Kordeževa glava (Peca) (čez Knipsovo sedlo)
Prikaži starejša sporočila
jackman26. 05. 2010
včeraj sem bil na vrhu, preko Knipsovega sedla. Imel sem srečo, da sem ubral pravo pot. Križanj poti in stezic je mnogo, označenost le-teh pa pod vsako kritiko. Človek lahko zaide s poti kjerkoli. Svetujem drugo pot na vrh (ta lažjo-preko koče, ki je markirana).
Pot preko Knipsovega sedla je strma, vendar ne toliko spet, da bi lahko trdil, da gre za eno izmed najbolj strmih poti v Sloveniji. Snega je še veliko, prečenj preko snega pa tudi. Previdnost ni odveč!
divjipetelin27. 05. 2010
Hvala bogu ,da obstajajo še poti ki niso markirane in niso tako oblegane kot sprehajalne poti ob plaži.Ko sem šel prvič po tej poti,nisem imel nobenih problemov.
Parkeljc29. 05. 2010
Hvala bogu, da so poti, kjer z lahkoto zaideš - MARKIRANE!!! Zakaj bi iskal pravo pot, se morebiti izpostavljal nevarnosti, če to ni potrebno? Tudi na cesti so prometni znaki.. Divjipetelin, prav zanima me, kako bi reagiral, če bi se peljal po cesti, kjer so udarne jame (da ne rečem luknje) in bi v katero zapeljal, ob cesti pa ne bi bilo prometnega znaka, ki bi te na to opozarjal? Res je tudi, da markerjev primanjkuje in posledično so poti vedno slabše označene. Za nepoznavalca, ki se v gorah ne znajde, se kaj hitro lahko zgodi, da zaide s poti,.. Če hočem družbo - grem po uhojeni poti, če je nočem - grem tam, kjer je manj ljudi,...
teja logar14. 06. 2010
Živjo,

mene pa zanimajo predvsem izkušnje s 4-nožci čez Knipspvp sedlo: ali je zadeva za srednjevelikega psa(srednji šnavcer) ok ali je prezahtevna v smislu skokov, prepadnosti... Pišete res o tem, da ste bili na Peci tudi s psi, ampak ali preko Knipsa?
Hvala za info in lep dannasmeh
Petr14. 06. 2010
Teja, za psa na Knepsa ni tezav. je zgolj strmo, ni pa niti izpostavljeno, niti tehnicno zahtevno. če pa potem nadljujes z vrha do koce pa se seveda drzis levo, po nezahtevni in ne desno po zavarovani.
Sam.volk14. 06. 2010
Po zavarovani poti na Peco ne sili psa.Vse druge poti pa so primerne za 4-nožca.Lp
izigov14. 06. 2010
Dober večer
Danes sva z Medotom (Bernskim planšarjem) opravila pot: Topla - Knepsovo sedlo - Vrh - dom na Peci - Topla
vse bilo brez problema in na koncu oba zadovoljna
Lp s Koroške
Izidor
teja logar22. 06. 2010
Najlepša hvala za info! nasmeh jutri greva z Luno na prekrasno turo na Peco, ker ste bili tako prijazni in mi dali iskane info. Pa nasvidenje kje v gorah mežikanje
atlet8827. 06. 2010
Mene pa zanima če se pride z avtom na avstrijski strani Pece do jezera na okoli 1700 metrov?
free4. 02. 2011
ker korošci nič ne povedo o svoji peci in skrivajo opsie in podatke kot kača noge, malo informacij stistega konca.danes po tej poti (tudi od fajmuta se ji reče), krožno na peco. Cesta prevozna do parkiriška bp. torej fajmut-knips-kordeževa glava-dom na peci- fajmut oziroma rudnik. pot uhojena do sedla, na vrh malo manj. derez za vzpon ni bilo treba (mehko, nič ledu), za dol do koče priporočljive, ker je zglajeno- Pot je sledljiva po opisu, a kot enkrat v tem forumu že napisano, treba je kar za oznako na deblu (slika 4) in prideš direkt do smerokaza. Ni pa nobenih drugih oznak, a ker je bilo shojeno, ni bilo treba. ne vem pa kako je, če na novo zapade sneg. gužve danes nobene, na vrhu veter, takoj pod njim pa plaža. če vam bo premalo pa še gradovi kralja matjaža ali smučanje na smučišču v črni. torej: vsi tja (bo drugje manj gužve) velik nasmeh
Domch4. 04. 2012
31.3.2012 prehodil to pot. Lepa pot z prekrasnimi razgledi na KS alpe. Pot je strma in večinoma po senci, zgoraj na Avstrijski strani je še kar nekaj večjih plošč snega a nič nevarnega. Vrh je pa čisto kopen že dalj časa. Zagotovo najlepša pot na Peco.
Janiel749. 06. 2012
Včeraj izkoristil lepo vremensko napoved in osvojil še Peco. Malo sem skombiniral pot. Gor iz Rudnika Topla mimo votline Kralja Matjaža do Doma na Peci. Opozoril bi, da je na enem mestu potka šla v dolino tako, da se je treba splaziti na ozko ob skalah, da se pride čez. Na vrh pa sem šel po plezalni poti. Dol pa čez Knepsovo sedlo. Tale tabla na sliki 14 je na tleh, tudi smerokaza nisem opazil. Je pa ta pot res tako dobro uhojena, da ne rabiš nobene dodatne pomoči. nasmeh
Domch9. 06. 2012
Ni se treba plaziti pod tisto skalo, ker tam ni več pot. Spregledal si markacijo v kanjonu. Nova markirana pot je speljana po kanjonu gor in nad tisto skalo, ker je spodnjo pot skoraj kompletno odnesel plaz. Se da tam priti, ampak je nova pot bolj zanesljiva in tudi lepša.
Janiel749. 06. 2012
Aha. Hvala za komentarnasmeh Očitno res. Saj sem prišel čez, sam res ne izgleda dobro.Pol sem lezel gor in me je napadel trop 20-30 lačnih muh....za kazennasmeh
Domch27. 08. 2012
V petek sem ponovil turo preko knipsovega sedla in se na vrhu podal še k sosedom na Končnikov vrh in od tam še na vrh - Kordeževo glavo. Z vrha sem jo mahnil nazaj po plezalni poti, ki je tako kot vedno vzorno urejena in brez težav uporabna tudi za sestop na Malo Peco. Od tam pa nazaj v Toplo. Pohvala PD Mežica za nove markacije, table, oznake in urejeno elektro omarico v votlini KM.mežikanje
Domch12. 11. 2012
V soboto bil spet na strehi Koroške. Od Rudnika sem jo mahnil na Malo Peco od tam po plezalni gor na Kordeževo in potem preko Knipsa dol nazaj v Toplo. Cesta berzhibna, prav tako pot do Male Pece na vrhu le te 15 cm snega. Plezalna pot povsem kopna in suha - prava jesen. Zadnji vzpon in pot do Knipsa pa je zimska-snega nekje 10-15 cm. Lepo shojeno tako, da problemov ni. Nafutral Kavko in počistil za berzskrbnim planincem.nasmeh
Bandzo29. 07. 2013
V soboto sva se po tej poti vračala nazaj do Rudnika, tako da sva naredilo eno lepo krožno turo. Definitivno grem po tej poti raje dol, kot pa gor, čeprav trpijo kolena. Zelo strma velik nasmeh Sem imel Jerebikovec deja vu nasmehvelik nasmeh
Enka26. 08. 2013
Je na tej poti blato problem? Recimo, če bi šla po temle deževju gor v petek...
TejaB27. 08. 2013
Mislim, da ne. Ne spomnim se, da bi bilo na tej poti kdajkoli blatno.
garmont27. 08. 2013
Seveda je blato lahko problem. Gre namreč za zelo,zelo strmo pot, ki vodi deloma po gozdu deloma po travah.
Enka27. 08. 2013
In kako naj se človek zdaj, po dveh diametralno nasprotnih mnenjih, odloči mežikanje?
ben27. 08. 2013
Težko, ampak mislim, da če uporabljaš palice verjetno ne bo kakega problema. Je pa potka en cajt kar strma, ja. nasmeh

LP B
Enka27. 08. 2013
OK, itak bi jo uporabila le za vzpon, dol bi šla mimo Doma. Hvala vsem!
garmont27. 08. 2013
To je takoimenovana "Knapovska pot" in je ena najbolj strmih poti v tem delu gora. In seveda, če je strma pot blatna potem....
TejaB27. 08. 2013
"In kako naj se človek zdaj, po dveh diametralno nasprotnih mnenjih, odloči?"

Nič, boš morala gor, potem pa sporoči, kako je z blatom.velik nasmeh
Pot je res strma, prav zato pa voda odteče in na strmih mestih blata ne moreš ravno pričakovati, bo pa gotovo še malo mokro, zato potrebuješ dobro planinsko obutev in palice in stabilen korak, kot vselej na mokri podlagi. Nič posebnega torej.zavijanje z očmi
Enka28. 08. 2013
Haha, TejaB, očitno res. No, moram priznati, da me zdaj še bolj od blata zanima strmina, s katero me "strašite".velik nasmeh Če se odpravim, vsekakor poročam - o blatu in strmini.
nincokl12. 12. 2013
Hvaležen bi bil za bilo kakšno informacijo,kakšna je pot čez knipsovo sedlo,če je v tem času pot sledljiva in shojena? šel bi ta vikend
hvala!

nincokl14. 12. 2013
Danes šel iz tople čez knipsovo sedlo naj povem,da pot zelo strma,ampak neglede na veliko snega je gaz in se da brez problema do vrha,samo opozorilo,da malo pod vrhom sedla se je treba držati bolj levo,da se vspenjate po neki grapi,izogibajte se zelenega niskega rastja,jaz sem zašel in bilo je veliko truda,da sem prispel na pravo pot..
od koče nazaj,smo jaz in moja družba šli po markirani poti nazaj do rudnika v topli,naj povem,da smo prvi naredili gaz v nekaterih mestih zelo globokem snegu,zelo moteče je tudi ogromno portih dreves ki zahtevajo previdnost.
kdo bo šel v naslednjih dneh po tej poti do koče mu bo sigurno lažje,ker gaz je prava smer!!
katja8713. 01. 2014
Včeraj, 12.1.2014, smo se po tej poti odpravili na vrh Pece.
Naredili smo krožno turo: Rudnik v Topli - brezpotje mimo Knipsovega sedla - vrh Kordeževa glava - Dom na Peci - Votlina Kralja Matjaža - Mala Peca - Rudnik v Topli.
Za turo smo potrebovali 8 ur.

Dan je bil sončen in imeli smo fantastične razglede nasmeh
Pot na vrh mimo Knipsovega sedla je strma, sneg se začne pri 1500 nadmorske višine. Na srečo se sneg ni vdiral, smo pa ves čas imeli gor male dereze (tudi velike nebi bile odveč), saj brez njih po tej strani nebi mogli priti gor. Gaz je ponekod narejen, vmes pa smo si ga morali delati sami.

Slike iz pohoda si lahko ogledate na spletni strani Planinskega društva Matica Murska Sobota: http://www.mojalbum.com/pdmaticams/20140112-peca-brezpotje-mimo-knipsovega-sedla/jutranji-pogled-na-juzne-stene-pece/21406334
poridušan18. 02. 2014
Pozdravljeni.Zanima me če je prehodna pot iz Tople -Peca-Krožna.
Hvala za odgovore.nasmeh
Domch18. 02. 2014
Prehodna je skoraj vedno, samo vprašanje s kako opremomežikanje
seflja9. 05. 2016
Včeraj iz rudnika do sedla in malo naprej, do vrha se ni izšlo, pot ni nadelana in sneg se udira krepko do kolen nekje do sedla a naprej drži. Na sedlu pa me je še dobila megla,opoldanska nevihta popestrena z grmenjem.
primozg10. 04. 2017
Včeraj od rudnika na Knepsa in na vrh. Poročilo in slike na https://gorskimoz.wordpress.com/2017/04/09/iz-tople-nad-oblake-in-peco/
zanana23. 04. 2017
Dober dan! je bil kdo nedavno na Peci po tej poti čez Knipsovo sedlo? Kakšno je stanje? Je kaj snega? In a je pot zdaj kaj bolje označena? Po zgornjih komentarjih je sklepati, da ni bila ravno najlaže sledljiva... Vnaprej hvala za odgovore in pozdrav!
primozg19. 05. 2017
Malo pozen odgovor. Pot je lepo shojena in na obeh cestah, kjer je treba zaviti, tudi označena s tablami "Peca-Kneps". Opis in slike včerajšnjega vzpona na https://gorskimoz.wordpress.com/2017/05/19/peca-iz-tople/
primozg15. 07. 2017
Tudi danes krasno na tej poti.

Slike in opis na https://gorskimoz.wordpress.com/2017/07/15/peca-iz-tople-v-dobri-druzbi/
S52CI5. 09. 2017
Me je bilo danes kar malo strah ko pišete o neoznačeni poti. Od parkirišča pri rudniku Topla je lepo opazna markacija za Kočo na Peci in takoj kasneje odcep za Knepsa, naprej se ne da zgrešiti, vsaj v poletnih razmerah ne, ker je pot lepo shojena. Na Knipsovem sedlu pa vas oznaka na skali vodi levo v smeri vrha Pece-Kordeževa glava. je pa res, da je oznaka lahka malo premila, saj je vzpon zelo peklenski. Proti vrhu so nas pričakale zaplate snega izpred nekaj dni.
primozg14. 09. 2017
Včeraj po tej prelepi poti od Fajmuta na Kordeževo glavo in po lažji nazaj do sedla ter v Toplo. Krasno sončno, a vetrovno vreme. Za piko na i sva na sedlu pod Malo Peco ujela še sončni zahod. Slike in opis na https://gorskimoz.wordpress.com/2017/09/14/vetrovna-peca-iz-tople/
primozg16. 10. 2017
POt je v teh jesenskih dneh še posebej lepa. Zlati macesni in razgledi navdušijo. Slike in opis na https://gorskimoz.wordpress.com/2017/10/13/zlati-macesni-na-peci/
primozg27. 09. 2018
Prvič letos po tej poti. Macesni še niso ta pravi, kak teden, dva še manjkata... slike in opis na https://gorskimoz.wordpress.com/2018/09/27/jesenska-peca/
primozg7. 07. 2019
Včerajšnji sončni vzhod po tej poti. Je nekaj podrtih dreves tako pri vzponu, kot pri sestopu od koče proti Topli, a se vse da lepo obiti ali preplezati.
Slike in opis pa na https://gorskimoz.wordpress.com/2019/07/07/soncni-vzhod-na-peci/
pohodnik3813. 10. 2019
Včeraj 12.10. na Peco po tej poti ki je brez posebnosti le eno podrto drevo čez pot ki se ga lepo obhodi.Meni najljubša pot na Peco.

SLIKE in osebni vtisi z poti

Lp! Tonenasmeh
ločanka9. 02. 2020
V tem času dosti lepša kot v času tega opisa. Vračala sva se po poti mimo koče in si upam trditi, da najbrž najlepša varianta te krožne potinasmeh.
posavje2814. 09. 2020
v soboto prehodila pot, nazaj po plezalni. Lepa turca, v redu označbe, lep razgled le motili oblaki.
trdi19. 06. 2021 22:35:22
Danes šel dol po tej poti odcep na sedlu ni označen, nobenih oznak skoraj do doline, je pa lepo sledljiva vendar zelo zelo strma in v zgornjem delu posuta z drobirjem, tako da nisem kaj zelo hitro prišel dol...
garmont20. 06. 2021 08:17:49
Gre za neoznačeno takoimenovano “Knapovsko pot”.
Je pa res strma.mežikanje
smatjaz20. 06. 2021 21:11:24
Res je sem bil tudi jaz danes na tej poti in tudi markacija 2:45 je za normalne pohodnike le pobožna želja, toliko smo rabili za dol in ne gor.....mežikanje
primozg29. 11. 2022 07:14:24
V nedeljo 27.11. po tej poti na Peco. Slike in opis poti na https://gorskimoz.si/2022/11/29/zimska-peca-iz-tople/