Gorovja / Julijske Alpe / Veliki Nabojs / Monte Nabois grande / Zajzera - Veliki Nabojs / Monte Nabois grande (grebenska pot)

Zajzera - Veliki Nabojs / Monte Nabois grande (grebenska pot)

Izhodišče: Zajzera (897 m)
Ime poti: grebenska pot
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
Čez mejni prehod Predel ali Rateče se zapeljemo do Trbiža / Tarvisio. Naprej se peljemo po stari cesti proti Vidmu / Udine. Že po nekaj kilometrih iz Trbiža / Tarvisio se levo odcepi cesta v Ovčjo vas / Valbruna. V Ovčji vasi / Valbruna zavijemo levo in cesti naprej sledimo po dolini Zajzere navzgor. Po nekaj kilometrih vožnje pridemo do križišča pri mostičku nad cesto (pri drugem mostičku). Tu zavijemo levo v smeri oznak Svetih Višarij / Monte Lussari in nato že po nekaj metrih vožnje zavijemo desno na veliko parkirišče kjer parkiramo.
Na koncu parkirišča se usmerimo na kolovoz, ki se po nekaj deset metrih priključi cesti. Nadaljujemo levo čez most in cesti sledimo do križišča kjer se usmerimo desno za oznakami »616 Rifugio Pellarini«. Nekaj časa nato hodimo ob reki in se kmalu priključimo gorski cesti. Nadaljujemo levo na gorsko cesto po kateri se nato dolgo časa vzpenjamo. Ves čas hoje po cesti se držimo oznak za pot 616 ter kočo Rifugio Pellarini.
Na približno polovici vzpona po cesti se desno odcepi zelo zahtevna pot na Mali Nabojs (Piccolo Nabois). Mi nadaljujemo po cesti vse do konca, kjer je spodnja postaja tovorne žičnice. Nadaljujemo rahlo desno na kolovoz, ki pa hitro preide v stezo. Pot nato zavije v levo in se prične vzpenjati po nekoliko strmejšem pobočju pod žičnico. Vzpenjamo se večinoma skozi gozd proti vzhodu, občasno pa se nam odpre tudi lep razgled na okoliške vrhove. Takšna pot nas pripelje do označenega razpotja kjer nadaljujemo desno za oznakami Rif. Pellarini (20 min), levo pa vodi pot 617 na Svete Višarje (4 ure).
Pot nas v nadaljevanju kmalu pripelje iz gozda na melišča od koder se nam odpre zelo lep razgled proti Višu. Tu pot zavije v desno in sledi še zadnji vzpon do koče Pellarini.
Od koče nadaljujemo po poti 616, ki nas že po nekaj deset metrih pripelje do razpotja. Nadaljujemo desno za oznakami Sella Nabois (Škrbina Nabojsa), levo pa vodi pot proti Žabniški škrbini (Sella Carnizza). Pot nas nato vodi preko široke struge hudournika na desno stran doline, kjer pridemo kmalu do novega razpotja. Usmerimo se desno na grebensko pot (variante per la crestaest).
Po kratkem vzponu nas pot pripelje do table ob poti, ki nas opozarja, da je pot zelo zahtevna in namenjana zgolj izkušenim gornikom. Pot v nadaljevanju je namreč zelo slabo uhojena in nezavarovana.
Od opozorilne table se pot strmo vzpne skozi ruševje in nas pripelje do travnatega pobočja. Tu nadaljujemo odločno v desno in ozka in nekoliko izpostavljena pot nas pripelje na greben poraščen z ruševjem. V nadaljevanju se nato vzpenjamo po grebenu skozi ruševje. Ko pridemo iz ruševja se pot umakne strmemu grebenu v levo in nas po kratkem nekoliko izpostavljenem prečenju pripelje do grape. Tu je potrebno kar nekaj previdnosti, saj je na poti, ki je slabo uhojena precej grušča.
Sledi vzpon po precej strmi grapi navzgor. Iz grape pridemo na travnata pobočja, kjer postane steza zelo slabo vidna. Nadaljujemo odločno v desno po travnatem pobočju navzgor, tako da pridemo ponovno na glavni greben gore. V začetnem delu vzpona po grebenu je potrebno kar nekaj previdnosti saj je tu greben zelo strm.
V nadaljevanju postane greben za spoznanje manj strm in odprejo se nam čudoviti razgledi na vse strani. Kasneje ko postane greben zahtevnejši, bomo na levi strani zagledali dobro uhojeno stezo, ki vodi na Veliki Nabojs (pot via normale). Na tem mestu zapustimo greben in prečimo strme trave, tako da se priključimo običajni poti. V kolikor je trava mokra je potrebno biti še posebej previden, saj je pobočje precej strmo.
Sledi vzpon po stezi, ki nas vodi po strmem pobočju navzgor. Zadnji vzpon proti vrhu je zelo zahteven, pot na tem delu pa je zavarovana z jeklenico.
zemljevid poti - Veliki Nabojs / Monte Nabois grande
Ob poti: Rifugio Pellarini (1499m)
Priporočamo: podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Zajzera - Veliki Nabojs / Monte Nabois grande1
Zajzera - Veliki Nabojs / Monte Nabois grande81
Zajzera - Veliki Nabojs / Monte Nabois grande82
Zajzera - Veliki Nabojs / Monte Nabois grande83
Diskusija o izletu Zajzera - Veliki Nabojs / Monte Nabois grande (grebenska pot)
lynx11. 07. 2011
Grapa nekje na sredini poti je letos precej zdelana in zadelana z drobirjem. Previdno!
gorskarozica13. 08. 2012
Včeraj sem obiskala Veliki Nabojs po grebenski poti. Ta je lepa, malo bolj divja, potrebno je popaziti na rdeče pike, katere služijo našim markacijam. Pač tura je lepa, spust pa priporočam po običajni poti. jezik
jax28. 06. 2015
Pot je popolnoma na novo urejena (požagano ruševje) in markirana (markacij je marsikje skoraj preveč), ob tem pa je bil njen potek malo spremenjen - sedaj ni več prečenja po strmih travah do normalne poti, pač pa pot sledi grebenu čisto do konca in se šele pri zajlah združi z normalko. Na tem mestu je na voljo še posladek - vzpon na zadnji grebenski stolpič, ki pa ni obvezen. Sicer pa zelo lepa pot, ki jo kazi samo skrajno nevaren vzpon skozi podrto grapo v spodnjem delu, kjer se da sprožiti tudi kak kamen v velikosti mikrovalovne pečice. Ko pa enkrat prideš na uravnavo nad grapo in nato na sam greben, stvar postane zelo lepa in prijetna. Pa vendarle - zaradi spodnjega dela poti ne bi enoznačno priporočil. Gotovo ponuja marsikaj, ampak je pa tudi med bolj objektivno nevarnimi potmi, ki sem jih prehodil.
ajo6219. 08. 2016
Pozdravljeni vsi ljubitelji gora!
V sredo 17.8.16 smo v skupini 14 mladih in manj mladih navdusencev opravili vzpon po vhodnem grebenu. Kljub negotovim vremenskim napovedim je vreme bilo enkratno! Pot je odlicna v vsakem pogledu,izredno razgledna, zracna, ni pretirano tezka in niti nevarna, ceprav zahteva kar nekaj kondicije. Pot, ki nima kaj zavidati marsikateremu vzponu na odmevnejsi in bolj znan vrh. Zato je zadoscenje se toliko vecje v tem nedotaknjenem koticku zahodnih Julijcev. Pa se trop 15ih gamsov nas je pozdravil na zgornjem travniku, mi pa smo smo se na vrhu oddolzili s se kar ubrano Signore delle cime...
Toplo priporocam vsem ljubiteljem to pot!
masker20. 08. 2016
Bravo ajo62,
naj ti zaupam, da tebi in ostali planinski pisani druščini nekoliko zavidam. Sicer sem na Nabojsu bil že večkrat, vendar te grebenske poti je nisem še preizkusil. Verjamem, da jo bom v bližnji bodočnosti. Z gorami je kot z ženskami. Ko jih osvajaš, moraš imeti veliko dozo potrpljenja. Fajn se imej in še dosti planinskih užitkov ti želim.....
IgorZlodej20. 08. 2016
Grebenska ni nič posebnega, veliko lepša Via Nord, ali pa po zahodni grapi na vrh.
ajo6222. 08. 2016
Ja, morda je severni pristop zanimivejsji,bolj divji, se lepse je verjetno po Gamsji polici. Mislim pa, da ima grebenska pot dve prednosti: prvic to, da jo lahko priporocis tudi vecji in manj izkuseni skupini,drugic pa, da je nepremerljivo bolj razgledna, z grebena lahko obcudujemo tudi severni pristop, obratno pa malo tezje. Sestop pa priporocam po normalki. Planinski pozdrav!
IgorZlodej22. 08. 2016
Ja pozimi ponavadi kombiniram po normalki zavijanje z očmi
ajo6222. 08. 2016
Joj,saj si izreden,Zlodej, kapo dol, ni kaj.
DarjaZaplotnik22. 08. 2016
@ajo62, se strinjam glede naštetih prednosti. Je pa grebenska tudi na novo urejena kar se tiče varoval in označb.

lp d nasmeh
VanSims1. 07. 2017
Zelo lepa pot, ki me je prijetno presenetila. Priporočam vsem, ki imajo ustrezne izkušnje.

Pot ima sedaj drugačno ime in seveda tudi oznako na smerokazu, kake 10 minut po Pellariniju, ne več tako kot piše zgoraj, temveč "Sentiero Alpinistico Gasparini Florit" Toliko, da ne bi še kdo zataval že skoraj do odcepa za GOLA NE. zadrega

Zakaj 'Alpinistico' mi sicer ni jasno. Kar vsako težjo pot tako označiti je nesmiselno. Potem pa bo nekdo, ki bo to pot preplezal hotel iti na pravo alpinistično pot, je pa lahko... eek

Pot od tehnično zahtevnega obsega: najprej nekaj nezavarovanega krušljivega plezanja po razsuti grapici,nato pa seveda tisto slavno grapo, ki je sedaj tako dobro zavarovana, da pravzaprav niti ni najtežji del. Varovanje je morda priporočljivo za neizkušene, vrtoglavi pa na tej poti tako ali tako nimajo kaj delati... Kamenje se kruši ja,...pazljivo, če je kdo za vami.

Bolj težji (morda sicer resda bolj s psihološkega stališča) se je meni potem zdel tisti del od skrinjice naprej (tam pozor na prvo piko v levo po kakem metru plezanja na začetku),kjer morda kak del doseže že I+ in ki je nezavarovan. Drugače težave na poti ne presežejo I.

No potem pa je še nekaj plezačine pri koncu in pridemo do stika z normalko.

Tisti 'neobvezen stolp', ki ga omenja @jax ima težavnost nekje do I+. Sestop z njega proti zajlam je nekoliko siten.

serznoz14. 07. 2018
Danes gor. Lahko potrdim, da je pot dobro označena in primerno varovana, a kljub temu posamezna mesta terjajo povečano previdnost. Nad grapo se je potrebno malo potruditi, da se pike najdejo, a so na pravih mestih. Nekaj izpostavljenih mest je relativno kratkih. Za vrtoglave pa res ni, saj je z vršnega grebena do tal okrog 1200 metrov zraka. Vstop v grapo je okrog 20 metrov nad iztekom, jeklenice pa ta del poti bistveno olajšajo.
Glede na srečevanja s pristopniki ob povratku sem imel občutek, da bolj malo spremljajo vremensko prognozo. Napoved je tokrat bila točna: ob enih sem bil na parkirišču v Zajzeri, čez četrt ure je pričelo grmeti in deževati.