gorovja / Julijske AlpePožgana Mlinarica / Turkov rovt (Vrata) - Požgana Mlinarica

Turkov rovt (Vrata) - Požgana Mlinarica

Izhodišče: Turkov rovt (Vrata) (941 m)
Cilj: Požgana Mlinarica (1868 m)
Zahtevnost: lahko brezpotje
Zemljevid: Triglav 1:25.000

Gorenjsko avtocesto zapustimo na izvozu Jesenice - zahod (Hrušica) ter se naprej peljemo v smeri Kranjske Gore. Malo pred Dovjem, pa nas oznake za Mojstrano, Krmo, Kot in Vrata, usmerijo levo na nekoliko ožjo cesto, po kateri hitro prispemo v Mojstrano. Skozi Mojstrano sledimo oznakam za alpsko dolino Vrata, mi pa omenjeni cesti sledimo dobrih 10,5 km (označbe ob cesti), nato pa na levi strani opazimo potoček in preko njega slabšo gozdno cesto, ki je zaprta z rampo. Parkiramo na primernem prostoru med cesto in potokom, seveda tako, da ne oviramo prehoda preko vode.

S parkirišča najprej prečimo reko Bistrico, na drugi strani nadaljujemo le nekaj metrov v desno in se nato usmerimo levo navzgor na pešpot. Pot se nato nekaj časa dokaj strmo vzpenja skozi gozd in nas kasneje pripelje iz gozda na obsežna prodišča. Nadaljujemo po lepo vidni stezici, ki nekoliko naprej zavije desno, tako da se izogne strmim pobočjem na levi strani doline. Vzpnemo se po melišču do vznožja sten, kjer pot zavije v levo ter se nato prečno vzpenja po grušču.
Ko pridemo nad strma pobočja na levi strani doline, ne nadaljujemo desno po dolini Za Cmirom, temveč nadaljujemo naravnost in v rahlem spustu prečimo dolino proti strmim stenam grebena Vrbanovih špic. Po prečenju doline se usmerimo še bolj levo proti melišču (SV od Spodnje Vrbanove špice), ki vodi proti pobočjem Požgane Mlinarice. Požgana Mlinarica je že nekaj časa dobro vidna s poti in je od tu vidna kot prvi poraščen vrh v grebenu (gledano z desne proti levi).
Sprva se prečno vzpenjamo po pobočju posutem s številnimi skalami, ko pa pridemo na melišča z drobnejšimi kamni pa bomo opazili tudi stezo, ki vodi po melišču navzgor. Na koncu melišča nato nadaljujemo po stezi, ki nas vodi levo skozi ruševje in macesnov gozd. Pot je v nadaljevanju dovolj dobro vidna in ji lahko brez večjih težav sledimo. V zadnjem delu se pot nekajkrat strmeje vzpne in nas pripelje na zelo razgleden vrh.

Turkov rovt (Vrata) - pozgana_mlinarica1
Turkov rovt (Vrata) - pozgana_mlinarica41
Turkov rovt (Vrata) - pozgana_mlinarica42
Video:
Razgledi s Požgane Mlinarice - Kratek video pokaže kako dobri so razgledi kljub relativno nizkemu vrhu, obdanemu z velikani
Diskusija o izletu Turkov rovt (Vrata) - Požgana Mlinarica ()
Lunca
15.9.2012
Danes šla po tej poti... niti pod razno ni lahka... je pa res neoznačena... Ceu kup možicev, nekaj za PP, nekaj res za vrh, prava zmeda in z lahkoto zalutaš. No vrh najden, razgledi fenomenalni (pustimo nekaj oblačnosti mežikanje ), fotoreportaža pa sledi jutri mežikanje
7.6.2015
Ta opis ima napako že v začetku. Štart je pri 10,5 km, ni ne pri 11,5.
8.6.2015
Hvala za opozorilo, sem popravil.
franck
14.12.2016
Včeraj sva bla z ženo na Požgani Mlinarici. Pot je kopna, snega je le za vzorec. Cela pot do vrha je bila v senci na vrhu pa sonca na pretek. Razgledi pa so bili prekrasni.