gorovja / KaravankeJavorniški slapovi / Trebež (Jesenice) - Javorniški slapovi

Trebež (Jesenice) - Javorniški slapovi (po cesti)

Izhodišče: Trebež (Jesenice) (590 m)
Cilj: Javorniški slapovi (690 m)
Ime poti: po cesti
Zahtevnost: delno zahtevna neoznačena pot
Zemljevid: Karavanke - osrednji del 1 : 50.000
Priporočena oprema (poletje): cepin
Avtor: heinz

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lipce, kjer se zapeljemo desno proti Jesenicam. V prvem semaforiziranem križišču (naselje Slovenski Javornik) peljemo desno (smer Lj.) proti Koroški Beli. V naslednjem križišču s semaforjem zavijemo levo, ter kmalu še enkrat levo proti Javorniškemu Rovtu. Po slabem kilometru vožnje prispemo v naselje Trebež (neoznačeno), ki ga prepoznamo po ostrem levem ovinku v katerem se nahaja most čez potok Javornik. Parkiramo na primernem mestu v bližini (lahko tudi v istem naselju kakih 100 metrov po glavni cesti naprej).

Od mosta v ovinku se usmerimo na stransko cesto, ki vodi proti Javorniškem rovtu, ter hodimo po njej nekaj časa; najprej mimo hiš in poslovnega objekta, ter zatem mimo jezu in še nekaj hiš. Ko pridemo skozi levi ovinek, kjer je konec naselja (tabla), na desni strani opazimo manjšo elektrarno. Tu se cesta prične vzpenjati. Ko pridemo skozi malo večji levi ovinek, na desni opazimo leseno hiško, kjer skrenemo s ceste desno, na slabše shojeno pot, ki vodi po travnati površini. Ko stopimo čez mostiček v bližini ceste, zavijemo desno in se uzremo navzgor, na travnato pobočje po katerem ob cevovodu navkreber vodi bližnjica v Javorniški Rovt. Tu, že takoj skrenemo še bolj v desno, sprva ob potočku, čez deloma zaraščen teren proti strugi potoka Javornik, od koder posebej po deževju lahko slišimo bučanje slapov. Po rahlem sestopu pridemo v bližino struge, kjer se na primernem mestu previdno približamo spodnjemu slapu, ali pa točki pri kateri lahko opazujemo dva: spodnjega in srednji slap. Zaradi vlažnosti grape obstaja nevarnost zdrsa v strugo potoka! Ko se naužijemo pogledov, se vrnemo na plano, ter malce višje ob strugi poiščemo še mesto, kjer se približamo srednjemu slapu. Zatem se vrnemo na travnato pobočje, kjer poteka bližnjica, ter se povzpnemo le nekaj metrov navkreber. Pri zaključku lesene škarpe, ki preprečuje drsenje terena, naletimo na komaj opazno stezico, po kateri naposled stopimo še v bližino zgornjega, po mnenju nekaterih najlepšega, pahljačastega slapa.

Priporočamo: podobni izleti, izleti z istim izhodiščem,
Trebež (Jesenice) - javorniski_slapovi1 Trebež (Jesenice) - javorniski_slapovi2 Trebež (Jesenice) - javorniski_slapovi3 Trebež (Jesenice) - javorniski_slapovi4 Trebež (Jesenice) - javorniski_slapovi5 Trebež (Jesenice) - javorniski_slapovi6 Trebež (Jesenice) - javorniski_slapovi7 Trebež (Jesenice) - javorniski_slapovi8 Trebež (Jesenice) - javorniski_slapovi9 Trebež (Jesenice) - javorniski_slapovi10 Trebež (Jesenice) - javorniski_slapovi11 Trebež (Jesenice) - javorniski_slapovi12 Trebež (Jesenice) - javorniski_slapovi13 Trebež (Jesenice) - javorniski_slapovi14 Trebež (Jesenice) - javorniski_slapovi15
Diskusija o izletu Trebež (Jesenice) - Javorniški slapovi (po cesti)