Gorovja / Dolomiti / Piz dles Conturines / Rifugio Pederü - Piz dles Conturines

Rifugio Pederü - Piz dles Conturines

Izhodišče: Rifugio Pederü (1548 m)
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zemljevid: Tabacco 07 1:25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
a) Iz Kranjske Gore preko Korenskega sedla do Avstrije, kjer v prvem večjem križišču nadaljujemo levo proti Podkloštru / Arnoldstein in Trbižu / Tarvisio. Ob koncu kraja Podklošter nas oznake za Šmohor / Hermagor usmerijo desno na regionalno cesto, po kateri se mimo omenjenega kraja peljemo do konca Ziljske doline, oz. točneje do kraja Kötschach-Mauthen, kjer zavijemo desno proti kraju Oberdrauburg. Pot naprej nas vodi čez alpski prelaz Gailbergsattel (982 m), za katerim se spustimo v omenjeni kraj. Za tem, ko prečimo most preko reke Drave, nadaljujemo levo proti kraju Lienz. V glavnem krožišču v Lienzu nadaljujemo "levo" v smeri kraja Sillian in Italije. Naprej prečimo državno mejo med Avstrijo in Italijo, mi pa glavni cesti sledimo mimo krajev Dobbiaco / Toblach, Villabassa / Niederdorf, Monguelfo - Tesido / Welsberg - Taisten, Brunico / Bruneck. Le malo za zadnjim omenjenim krajem, mimo katerega vodi obvoznica, pa zavijemo levo v dolino Val Badia. Naprej se peljemo po omenjeni dolini in v kraju Longega zavijemo levo proti kraju San Vigilio. V San Vigiliu pa nato v križišču zavijemo levo za oznakami »Pederü«. Po približno 200 metrih pa nato zavijemo desno prav tako za oznakami »Pederü«. Tej cesti nato sledimo vse do velikega parkirišča pred kočo Rifugio Pederü.
b) Iz Nove Gorice se zapeljemo v Italijo ter se naprej po avtocesti peljemo proti Benetkam / Venezia. Pri kraju Portogruaro zapustimo avtocesto proti Benetkam in nadaljujemo desno po avtocesti proti kraju Pordenone. V naslednjem avtocestnem križišču v bližini kraja Conegliano nadaljujemo desno proti kraju Belluno. V bližini Belluna se avtocesta konča, mi pa v naslednjih križiščih nadaljujemo v smeri Cortine d'Ampezzo. Ko prispemo v Cortino d'Ampezzo, pa se držimo oznak za alpski prelaz Passo Falzarego. Na prelazu Passo Falzarego (2105 m) zavijemo desno v smeri prelaza Valparola in naprej proti Alta Badii. V kraju La Villa zavijemo desno proti kraju Brunico. Cesti nato sledimo do kraja Longega kjer zavijemo desno proti kraju San Vigilio. V San Vigiliu pa nato v križišču zavijemo levo za oznakami »Pederü«. Po približno 200 metrih pa nato zavijemo desno prav tako za oznakami »Pederü«. Tej cesti nato sledimo vse do velikega parkirišča pred kočo Rifugio Pederü.
S parkirišča nadaljujemo do razpotja za kočo. Smerokazi nas usmerijo rahlo desno na peš pot proti kočama Lavarela in Fanes, levo pa vodi pot proti koči Fodara Vedla. Položna pot najprej preči potok in cesto, nato pa se prične nekoliko strmeje vzpenjati skozi ruševje. Po začetnem nekoliko strmejšem delu postane pot v nadaljevanju položnejša, na krajšem delu pa se tudi nekoliko spusti. Pot se nekajkrat tudi za kratek čas priključi cesti, nato pa ponovno poteka večinoma skozi ruševje na desni strani doline.
V nadaljevanju pot zavije nekoliko v desno in odpirati se nam pričnejo tudi vse lepši razgledi na okoliške vrhove. Kasneje se ponovno priključimo gorski cesti, ki poteka ob potoku Rü dal Plan. Rahlo vzpenjajoča se cesta nas nato pripelje do križišča.
Levo vodi cesta proti koči Rifugio Fanes (5 minut), mi pa nadaljujemo desno proti koči Rifugio Lavarela. Cesta nas še naprej vodi ob potoku in pašnikih in nas kmalu pripelje do koče.
Pri koči nadaljujemo desno in po kratkem vzponu po travnatem pobočju pridemo do razpotja. Mi nadaljujemo levo po spodnji poti (pot št. 12), ki vodi proti sedlu Ju dla Crusc ter Forcela de Medesc, desno pa vodi zgornja pot (pot št. 7), ki se kasneje priključi spodnji poti in prav tako vodi proti omenjenima sedloma.
Od razpotja nas pot za kratek čas še vodi po travnatem pobočju mimo pastirske koče, nato pa se prične vzpenjati skozi redek večinoma borov gozd. Pot tu poteka proti zahodu in poteka ob manjšem potoku. Kasneje postajajo drevesa vse redkejša in pot nas pripelje na neizrazito sedlo od koder se nam odpre razgled proti vrhovoma Sasso delle Dieci ter Sasso delle Nove.
Tu se razgledna pot prične nekoliko spuščati in nas vodi mimo jezera Le Parom, ki se nahaja nekoliko levo s poti pod pobočji vrha Lavarella. Pot nato zavije rahlo v desno in nas pripelje v dolinico, kjer se nam z desne priključi zgornja pot (pot št. 7).
Nadaljujemo levo po travnati dolinici in hitro smo ponovno na razpotju. Naravnost vodi pot proti sedlu Ju dla Crusc in naprej proti vrhu Sasso delle Dieci, mi pa se usmerimo levo proti škrbini Forcela de Medesc. Pot v nadaljevanju je razmeroma položna in poteka proti jugovzhodu. Ko se približamo pobočjem vrha Piz de Medesc se pot nekoliko strmeje vzpne in nas pripelje do razpotja kjer se nam z desne priključi pot od sedla Ju dla Crusc.
Na razpotju nadaljujemo levo po poti 12b in po poti, ki se rahlo vzpenja kmalu pridemo do škrbine Forcela de Medesc.
Na sedlu kjer se nam z desne priključi pot po dolini Val Medesc, nadaljujemo rahlo levo za oznakami La Varella. Pot po meliščih nas kmalu pripelje do nekoliko strmejših pobočij vrha La Varella. V nadaljevanju postane pot zahtevnejša in poteka po strmih zahodnih pobočjih gore. Na nekaj mestih se pot strmo vzpne, nato pa sledi vzpon po dokaj široki polici na kateri pa je veliko grušča. Pot ni zavarovana in je potrebna precejšna previdnost. Posebno previden je potrebno biti pri sestopu, saj je pot nevarna za zdrs. S police pot zavije nekoliko levo in se strmo vzpne po skalnatem pobočju. Pot nato postane ponovno manj zahtevna in nas pripelje do razpotja malo pod vrhom Lavarella.
Levo vodi pot na vzhodni vrh Lavarella do katerega je le nekaj minut hoje, mi pa nadaljujemo desno in se rahlo spustimo do škrbine med vzhodnim in zahodnim vrhom. Na škrbini nadaljujemo levo in se pričnemo še nekoliko strmeje spuščati po južnih pobočjih gore. V nadaljevanju hodimo po melišču, ki nas pripelje do manjšega sedla. Na sedlu nadaljujemo naravnost in se ponovno pričnemo vzpenjati. Pot nas vodi mimo manjšega jezerca in nas po nekoliko strmejšem vzponu pripelje do vstopa v plezalni del poti.
V začetku plezalne poti se najprej vzpnemo čez strmo lestev, nato pa sledi za odtenek manj strma pot ob jeklenici. V nadaljevanju postane pot za kratek čas še nekoliko lažja, nato pa sledi ponovno strm vzpon čez lestev. Kasneje se pot še enkrat vzpne po lestvi, nato pa nas ob jeklenici kmalu pripelje na greben.
Na grebenu nadaljujemo levo in po nekoliko lažji vendar nezavarovani poti kmalu dosežemo razgleden vrh.
zemljevid poti - Piz dles Conturines
Ob poti: Rifugio Lavarella (2042m), Forcella de Medesc (2533m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama