gorovja / Goriško, Notranjsko in Snežniško hribovjeLovska koča Plehanov laz / Preserje - Lovska koča Plehanov laz

Preserje - Lovska koča Plehanov laz

Izhodišče: Preserje (360 m)
Cilj: Lovska koča Plehanov laz (625 m)
Zemljevid: Ljubljana - okolica 1:50.000

Z avtoceste Ljubljana - Koper se usmerimo na izvoz Brezovica, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Podpeči. V Podpeči, od koder se nam priključita še cesti iz Črne vasi in Iga, nadaljujemo desno v smeri Krima, Rakitne in Borovnice. Cesti proti Borovnici sledimo še kratek čas, nato pa nas oznake za Rakitno usmerijo levo navzgor na nekoliko ožjo ter predvsem strmo cesto, kateri nato sledimo do kraja Preserje. V Preserju se ostro v levo odcepi cesta proti Rakitni, mi pa nadaljujemo naravnost v smeri Kamnika pod Krimom. Od križišča sledimo glavni cesti še nekaj 10 metrov, nato pa zavijemo levo proti župnijski cerkvi sv. Vida v Preserju, pred katero parkiramo na velikem asfaltiranem parkirišču.

S parkirišča se vrnemo do glavne ceste, po kateri se pričnemo spuščati proti Kamniku pod Krimom. Po krajšem spustu prispemo v omenjeni kraj, cesta pa se nato preneha spuščati, oz. se v nadaljevanju celo rahlo vzpenja. Pot naprej nas vodi mimo večje kapelice, za katero še pred cerkvijo sv. Florijana, prispemo do križišča, kjer zapustimo glavno cesto in nadaljujemo levo.
Kamnik pod Krimom se nato hitro konča, nas pa v nadaljevanju makadamska cesta popelje v gozd in nekaj minut višje še na manjše križišče, kjer nadaljujemo levo. V nadaljevanju se prečno vzpenjamo po pobočjih Tisovca (619 m) in Srednjega vrha (555 m), nato pa za znamenjem (križem), katerega opazimo na levi strani, prispemo v manjšo dolinico in križišče. Tu nadaljujemo po levi širši cesti, ki preide na pobočja vrha Štanga (644 m), desna cesta pa vodi proti Globoki dolini. Višje cesta postane nekoliko bolj strma ter se pozneje priključi na glavno cesto Preserje - Rakitna, mi pa ji sledimo v desno. Ob glavni cesti hodimo približno 500 metrov, nato pa nas oznake za lovski dom usmerijo desno na makadamsko cesto.
Makadamska cesta nas najprej vodi ob robu večjega travnika, nato pa preide v gozd, kjer se najprej v levo odcepi širok kolovoz oz. slabša cesta. Tu nadaljujemo po širši cesti, nato pa le malo naprej, na naslednjem križišču levo k lovskemu domu, katerega dosežemo po nekaj nadaljnjih korakih hoje.

Ob poti: Kamnik pod Krimom (355m)
Priporočamo: podobni izleti, izleti z istim izhodiščem,
Preserje - lovska_koca_plehanov_laz1
Preserje - lovska_koca_plehanov_laz38
Preserje - lovska_koca_plehanov_laz39
Preserje - lovska_koca_plehanov_laz40
Diskusija o izletu Preserje - Lovska koča Plehanov laz ()