gorovja / Julijske AlpePlanina Dobrenjščica / Planina Polog - Planina Dobrenjščica

Planina Polog - Planina Dobrenjščica

Izhodišče: Planina Polog (457 m)
Cilj: Planina Dobrenjščica (1304 m)
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin

Najprej se zapeljemo v Tolmin, od tam pa cesti sledimo v smeri Zatolmina (glavno cesto zapustimo pri semaforju). V Zatolminu opazimo planinske oznake za Javorco, ki nas usmerijo na vzpenjajočo cesto proti Javorci. Občasno precej ozka in mestoma prepadna cesta nas po približno 8 km vožnje pripelje do manjšega križišča, kjer se levo navzgor odcepi cesta proti Javorci. Mi nadaljujemo naravnost, cesti pa sledimo le še približno 100 m, kjer nato na primernem mestu ob rampi tudi parkiramo.

Z izhodišča nadaljujemo po makadamski cesti (cesta je zaprta za javni promet), le ta pa nas po nekaj minutah lahkotne hoje pripelje do osrednjega dela planine, kjer stoji nekaj koč. Za planino postane cesta še nekoliko slabša, ta pa nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje do razpotja, kjer se v desno odcepi pot proti planini na Prodih (dostop do planine je zelo zanimiv, saj moramo prečiti reko Tolminko, to pa nam omogoči ročno žičnica). Nadaljujemo naravnost, cesta pa se naposled le spremeni v kolovoz in višje v dobro ohranjeno mulatjero. Pot nato postane nekoliko bolj strma in nas mimo dveh klopi ter višje svežega skalnatega odloma (potres v Posočju 1998) pripelje do pašne ograje, preko katere stopimo na južni rob planine pod Osojnico. Le nekaj metrov naprej pa se pot razcepi na dva dela. Nadaljujemo po desni spodnji poti, po kateri v rahlem spustu hitro prispemo do lovske koče pri izviru Tolminke.
Od izvira Tolminke nadaljujemo zložen vzpon čez planino pod Osojnico, z leve pa se nam kmalu priključi zgornja pot, ki je izpostavljena aktivnemu skalnatemu podoru.
Nadaljujemo v smeri "planina Prode in Prehodci" po poti, ki nas pripelje do mogočnega hudournika kjer je ponovno razpotje.
Na razpotju nadaljujemo desno za oznakami »Planina Prode« ter ob jezu prečimo široko strugo hudournika. Na drugi strani struge je ponovno razpotje. Tokrat nadaljujemo levo, desno pa vodi pot proti Planini Prode. Pot nas nato kratek čas vodi skozi gozd vzporedno s strugo hudournika, nato pa zavije v desno in se prične vzpenjati. Kasneje nas pot pripelje na manjšo jaso, nato pa se prične še nekoliko strmeje vzpenjati skozi gozd. V nadaljevanju se kar nekaj časa vzpenjamo v ključih skozi gozd. Višje postane gozd na nekaj odsekih nekoliko redkejši in odpirati se nam pričnejo vse lepši razgledi. Pot nato zavije v desno in v vzponu preči pobočja proti jugovzhodu. Iz gozda pridemo na pobočja nekoliko zaraščena s koprivami in grmičevjem in sledi še zadnji vzpon do lovske koče na Planini Dobrenjščica (tudi Dobrenšca).

Ob poti: Izvir Tolminke (695m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Kser (1 h 45 min), Vrh Škrli (1 h 50 min), Vrh Planje (2 h 45 min), Mahavšček (2 h 15 min), Tolminski Kuk (3 h 30 min)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim izhodiščem,
Planina Polog - planina_dobrenjscica1 Planina Polog - planina_dobrenjscica2 Planina Polog - planina_dobrenjscica3 Planina Polog - planina_dobrenjscica4 Planina Polog - planina_dobrenjscica5 Planina Polog - planina_dobrenjscica6 Planina Polog - planina_dobrenjscica7 Planina Polog - planina_dobrenjscica8 Planina Polog - planina_dobrenjscica9 Planina Polog - planina_dobrenjscica10 Planina Polog - planina_dobrenjscica11 Planina Polog - planina_dobrenjscica12 Planina Polog - planina_dobrenjscica13 Planina Polog - planina_dobrenjscica14 Planina Polog - planina_dobrenjscica15 Planina Polog - planina_dobrenjscica16 Planina Polog - planina_dobrenjscica17 Planina Polog - planina_dobrenjscica18 Planina Polog - planina_dobrenjscica19 Planina Polog - planina_dobrenjscica20 Planina Polog - planina_dobrenjscica21 Planina Polog - planina_dobrenjscica22 Planina Polog - planina_dobrenjscica23 Planina Polog - planina_dobrenjscica24 Planina Polog - planina_dobrenjscica25 Planina Polog - planina_dobrenjscica26 Planina Polog - planina_dobrenjscica27 Planina Polog - planina_dobrenjscica28 Planina Polog - planina_dobrenjscica29 Planina Polog - planina_dobrenjscica30 Planina Polog - planina_dobrenjscica31 Planina Polog - planina_dobrenjscica32 Planina Polog - planina_dobrenjscica33 Planina Polog - planina_dobrenjscica34 Planina Polog - planina_dobrenjscica35 Planina Polog - planina_dobrenjscica36 Planina Polog - planina_dobrenjscica37 Planina Polog - planina_dobrenjscica38 Planina Polog - planina_dobrenjscica39 Planina Polog - planina_dobrenjscica40 Planina Polog - planina_dobrenjscica41 Planina Polog - planina_dobrenjscica42 Planina Polog - planina_dobrenjscica43 Planina Polog - planina_dobrenjscica44 Planina Polog - planina_dobrenjscica45 Planina Polog - planina_dobrenjscica46 Planina Polog - planina_dobrenjscica47 Planina Polog - planina_dobrenjscica48 Planina Polog - planina_dobrenjscica49 Planina Polog - planina_dobrenjscica50 Planina Polog - planina_dobrenjscica51
Diskusija o izletu Planina Polog - Planina Dobrenjščica ()
Bizy
10.4.2011
Kot vedno so malo manj obiskane ali če hočete manj opevane poti tudi krasne. To je ena izmed njih. Ob sobotnem že skoraj vročem vremenu (na trenutke je rahel vetrič lepo hladil) je bila tam gori ena sama idila.