gorovja / Julijske AlpeŠmarjetna glava / Konec ceste na Pokljuki - Šmarjetna glava

Konec ceste na Pokljuki - Šmarjetna glava

Izhodišče: Konec ceste na Pokljuki (1340 m)
Cilj: Šmarjetna glava (2358 m)
Zahtevnost: zahtevno brezpotje
Zemljevid: Triglav 1:25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce in cesti naprej sledimo proti Bledu. Na Bledu pa nas pri semaforju oznake za Pokljuko usmerijo desno. Naprej se peljemo skozi Gorje in mimo opuščenega smučišča Zatrnik do Rudnega polja na Pokljuki (veliko parkirišče, vojašnica in strelišče). Od tu nadaljujemo naravnost po makadamski cesti, ki nas nekoliko naprej pripelje do križišča, kjer nadaljujemo desno (levo Uskovnica). Tej cesti nato sledimo do parkirišča na koncu ceste (v bližini so planinske oznake za planino Konjščica).

S parkirišča nadaljujemo desno navzgor po kolovozu v smeri planine Konjščica. Kolovoz, ki se sprva strmo vzpne kmalu postane zložen in se nekoliko višje spremeni v peš pot. Sledi zmeren vzpon po poti, ki se vzpenja ob potoku Ribnica, ki ima v zgornjem delu tudi slap, ki ga lahko vidimo s poti. Naprej pot preči studenček in preide na pašna območja planine Konjščica. Po nekaj deset korakih pot preči naslednji studenček in se rahlo vzpne do sirarske koče na planini.
S planine nadaljujemo po zložnem travniku rahlo navzgor do druge strani planine. Tam pot preide v rušje in se začne sprva zložno, nato pa vse strmeje vzpenjati. V zadnjem delu vzpona se nam z desne priključi pot z Rudnega polja. Sledi le še kratek vzpon ob hudourniku do travnate ravnice Jezerce. Tu pot zavije levo in nas po nekaj korakih pripelje v ožje območje TNP-ja. Naprej se vzpnemo ob studenčku proti Studorskemu prevalu. Nekoliko višje prečimo hudournik, pot pa se usmeri nekoliko desno v travnata z rušjem obdana pobočja. Pot se nato prečno vzpne do Studorskega prevala, s katerega se nam odpre lep razgled na Bohinjsko stran. Pot naprej se sprva nekoliko spusti, nato pa preči pobočja Velikega Draškega vrha in Tosca z nekaj rahlimi vzponi in spusti. Čez čas nas pot pripelje do travnatega južnega pobočja Tosca. Tu se desno odcepi pot na Tosc, le nekaj metrov naprej pa se nam z leve priključi pot z Uskovnice. Nadaljujemo naravnost, pot naprej pa še vedno preči pobočja Tosca. Pot nato v rahlem spustu preči krajši pas redkega gozda nato pa nas pripelje na strma pobočja. Še nekoliko naprej pa pot po umetno narejeni široki polici v rahlem spustu preči prepadna pobočja Tosca. Ker je pot precej široka ne povzroča težav (previdno zaradi padajočega kamenja, skalni podor v letu 2008). Pot se nato ponovno rahlo vzpne in nas pripelje na razpotje, kjer nadaljujemo rahlo levo v smeri Velega polja (ostro levo Voje, naravnost Vodnikov dom). Pot naprej se prične prečno spuščati proti desni in nas hitro pripelje na neoznačeno razpotje. Nadaljujemo po desni markirani poti (levo lovska koča), ki se kmalu položi, nato pa se nadaljuje v prečenju pobočij pod Vodnikovim domom. Po nekaj minutah pot zavije rahlo v levo ter se prične spuščati proti Malemu in Velemu polju. Po krajšem spustu se nam z leve priključi pot iz doline Voje, mi pa nadaljujemo desno ter po nekaj 10 korakih prispemo do pastirskih koč na planini Velo polje.
S planine nadaljujemo rahlo desno (naravnost) po poti, ki preči obsežno planino. Na drugi strani planine pridemo do kamnitih pregrad, ki preprečujejo hudournikom, da bi zasipali to čudovito planino. Le nekaj metrov pred omenjeno kamnito prepreko pot zavije rahlo levo in se vzpne v redek po večini macesnov gozd. Pot nato zavije še nekoliko bolj v levo in nas po zložnih in rahlo poraščenih travnatih pobočjih pripelje do prej omenjenega hudournika. Pot naprej se še nekaj časa zložno vzpenja ob hudourniku, nato pa se strmo vzpne pod ostenja Šmarjetne glave. Strmina nato hitro popusti in vse bolj kamnita pot nas pod ostenji in melišči okoliških vrhov pripelje do sedla Dolič. Nadaljujemo naravnost (levo Hribarice, desno Planika) po poti, ki se začne rahlo spuščati proti Tržaški koči na Doliču.
Malo pred kočo (v bližini helioporta) zapustimo označeno pot in se usmerimo desno navzgor na brezpotje. Vzpenjamo se po skalnatem pobočju do grebena s katerega se nam odpre pogled na Šmarjetno glavo. Usmerimo se na sedlo na levi strani Šmarjetne glave.
Na sedlu nato nadaljujemo desno po strmem grebenu, ki je označen z nekaj možici. Greben postane še nekoliko bolj strm in na kratkem delu je potrebno nekaj lažjega plezanja (1. stopnja). Malo pod vrhom kjer je greben najbolj strm, nas možici usmerijo na desno stran in sledi še kratek vzpon po rahlo izpostavljenem in gruščnatem pobočju do vrha.

Ob poti: Planina Konjščica (1438m), Studorski Preval (1892m), Velo polje (1680m), Dolič (2164m)
Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava1 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava2 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava3 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava4 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava5 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava6 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava7 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava8 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava9 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava10 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava11 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava12 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava13 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava14 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava15 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava16 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava17 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava18 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava19 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava20 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava21 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava22 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava23 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava24 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava25 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava26 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava27 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava28 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava29 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava30 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava31 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava32 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava33 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava34 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava35 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava36 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava37 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava38 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava39 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava40 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava41 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava42 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava43 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava44 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava45 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava46 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava47 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava48 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava49 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava50 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava51 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava52 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava53 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava54 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava55 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava56 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava57 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava58 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava59 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava60 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava61 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava62 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava63 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava64 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava65 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava66 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava67 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava68 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava69 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava70 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava71 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava72 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava73 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava74 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava75 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava76 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava77 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava78 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava79 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava80 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava81 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava82 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava83 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava84 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava85 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava86 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava87 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava88 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava89 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava90 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava91 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava92 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava93 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava94 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava95 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava96 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava97 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava98 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava99 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava100 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava101 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava102 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava103 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava104 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava105 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava106 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava107 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava108 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava109 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava110 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava111 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava112 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava113 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava114 Konec ceste na Pokljuki - smarjetna_glava115
Diskusija o izletu Konec ceste na Pokljuki - Šmarjetna glava ()
jprevc
13.11.2015
Helioport, ki je omenjen v opisu poti, se ne vidi s poti. Odcep na neoznačen del poti je takoj pri razpotju - slika 89 - in sicer se začne kakšen meter pred skalo z napisom Planika.
20.7.2018
Lepo omožičeno, pod vrhom prijetno poplezavanje (meni to nekaj najboljšega).
Najbolje pričeti kar na sedlu Dolič, ni potrebno nobeno spuščanje proti kočinasmeh

Mihelič v svojem vodniku sicer pravi, da se nanjo vzpenjajo le čudaški ljubitelji brezpotne samote.
Od takrat so se časi spremenili, sedaj so taki pravzaprav v modinasmehnasmeh