gorovja / KaravankeSmučarski dom Črni vrh / Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - Smučarski dom Črni vrh

Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - Smučarski dom Črni vrh

Izhodišče: Dom Pristava v Javorniškem Rovtu (975 m)
Cilj: Smučarski dom Črni vrh (1156 m)
Zahtevnost smučanja: nezahtevno

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lipce in cesti naprej sledimo v smeri Jesenic. Ko pridemo do semaforiziranega križišča, kjer se vključimo na staro cesto, nadaljujemo desno v smeri Žirovnice. Tej cesti pa sledimo le kratek čas, saj pri naslednjem nekoliko večjem križišču (semafor) nadaljujemo levo v smeri Javorniškega Rovta. Cesta gre nato skozi podvoz (železnica) in nato zavije levo (desno Koroška Bela). Cesti, ki se višje začne strmo vzpenjati sledimo v smeri Javorniškega Rovta. Omenjeni cesti nato sledimo do parkirišča v bližini planinskega doma.

S parkirišča se sprehodimo do planinskega doma, nato pa vzpon nadaljujemo po sprva slabše vidni poti, ki se vzpne po levi strani močvirnatega jezerca. Naprej lepo vidna in široka pot, pa nas po 5 minutah hoje pripelje do ceste, kjer je tudi razpotje.
Nadaljujemo naravnost (desno Golica, levo Javorniški Rovt) po cesti v smeri Črnega vrha in Jelenkamna, ki se zmerno vzpenja mimo počitniških hiš. Z omenjene ceste se kmalu v levo odcepi markirana pot na Jelenkamen, mi pa nadaljujemo po cesti še nekaj minut.
Ko cesta zavije ostro v levo, bomo opazili markacije, ki nas usmerijo naravnost na sprva široko stezico, ki se začne vzpenjati ob potoku. Pot kmalu preide v strnjen gozd, kjer se nato nadaljuje po in ob kolovozu. Markirana pot višje preči gozdno cesto in se za tem nekoliko položi.
Še nekoliko naprej pot doseže manjši neizrazit preval, za katerim se začne postopoma spuščati. Sledi nekajminutna hoja skozi strnjen gozd, kjer prečimo nekoliko večji hudourniški potok. Za omenjenim potokom se pot nekoliko vzpne in nas pripelje iz gozda na travnata pobočja, s katerih se nam odpre lep razgled. Naprej gre pot v redek gozd, kjer se še nekaj časa zložno vzpenja, nato pa se začne spuščati mimo številnih počitniških hišic. Po nekaj minutah spusta, nas pot pripelje do smučarske proge, kateri nato sledimo do vmesne postaje enosedežnice Španov vrh. Pri vmesni postaji opazimo smerne table za smučarski dom Črni vrh, ki nas usmerijo levo navzdol. Po 2 minutah hoje od mesta, kjer smo zapustili smučarsko progo, nas pot pripelje do omenjenega doma.

Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Na pečeh pri Črnem Vrhu, Španov vrh
Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh1 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh2 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh3 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh4 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh5 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh6 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh7 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh8 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh9 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh10 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh11 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh12 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh13 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh14 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh15 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh16 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh17 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh18 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh19 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh20 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh21 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh22 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh23 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh24 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh25 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh26 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh27 Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - smucarski_dom_crni_vrh28
Diskusija o izletu Dom Pristava v Javorniškem Rovtu - Smučarski dom Črni vrh ()