Gorovja / Kamniško Savinjske Alpe / Krofička / Dom Planincev v Logarski dolini - Krofička (markirana pot)

Dom Planincev v Logarski dolini - Krofička (markirana pot)

Izhodišče: Dom Planincev v Logarski dolini (837 m)
Ime poti: markirana pot
Zahtevnost: zahtevna označena pot
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze
a) Čez prelaz Volovljek (Kranjski Rak) ali iz Mozirja se zapeljemo v Luče, od tam pa z vožnjo nadaljujemo proti Logarski dolini. Nekaj kilometrov za naseljem Solčava bomo prišli do križišča, kjer zavijemo levo v smeri Logarske doline (plačilo cestnine). V nadaljevanju se peljemo po Logarski dolini, mi pa se peljemo do Doma planincev v Logarski dolini. Parkiramo na parkirišču na levi strani ceste. Parkirišče na desni strani je namenjeno gostom Doma Planincev.
b) Preko MP Jezerski vrh se zapeljemo v Avstrijo, tam pa v dolini Bele / Vellach zavijemo desno v smeri MP Pavličev vrh (Pavličevo sedlo) / Paulitchsattel. Ko prispemo na slovensko stran se najprej spustimo do doline, nato pa v križišču nekoliko pred Solčavo zavijemo desno proti Logarski dolini (plačilo cestnine). V nadaljevanju se peljemo po Logarski dolini, mi pa se peljemo do Doma planincev v Logarski dolini. Parkiramo na parkirišču na levi strani ceste. Parkirišče na desni strani je namenjeno gostom Doma Planincev.
c) Zapeljemo se v Črno na Koroškem (do sem iz Raven na Koroškem ali iz Šoštanja preko prelaza Spodnje Sleme), nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Lučam. Sprva še asfaltna cesta, višje postane makadamska in nas pripelje do križišča večih cest na prelazu Spodnje Sleme. Nadaljujemo po glavni cesti, ki se prične prečno spuščati proti naselju Podolševa. Nižje v križišču zavijemo ostro levo (desno solčavska panoramska cesta - do izhodišča lahko prispemo tudi po tej cesti, v tem primeru se priključimo cesti preko prelaza Pavličev Vrh) v smeri Solčave. Ko se spustimo v Solčavo, v križišču, kjer se priključimo glavni cesti nadaljujemo desno. Nekaj kilometrov za naseljem Solčava bomo prišli do križišča, kjer zavijemo levo v smeri Logarske doline (plačilo cestnine). V nadaljevanju se peljemo po Logarski dolini, mi pa se peljemo do Doma planincev v Logarski dolini. Parkiramo na parkirišču na levi strani ceste. Parkirišče na desni strani je namenjeno gostom Doma Planincev.
S parkirišča nadaljujemo po glavni cesti, ki nas vodi preko mostu, za mostom pa nas oznake za Klemenčo jamo usmerijo levo na gozdno cesto, po kateri nadaljujemo pot, le ta pa nas v nekaj minutah pripelje do križišča, kjer nadaljujemo desno v smeri Klemenče jame. Od križišča hodimo po cesti le še kratek čas, saj nato nadaljujemo levo po sprva široki in zložni planinski poti. Le nekaj korakov naprej pa pot preide na pobočje in se postopoma prične vse strmeje vzpenjati. Strma pot se v nadaljevanju vzpenja po strmem pobočju, nato pa preči hudourniško grapo in nekoliko naprej še potoček. Za potočkom postane pot še bolj strma in se vzpenja po zelo strmem pobočju, ki je predvsem v mokrem nevarno za zdrs. Po slabi uri hoje od izhodišča pa prispemo do klopce ob studenčku in le malo naprej do razpotja, kjer se priključimo poti z izhodišča Na razpotju.
Tu strmina popusti, mi pa nadaljujemo rahlo navzgor po široki poti, ki nas kmalu pripelje iz gozda. Od tu sledi le še krajši vzpon po travnatem pobočju do Koče na Klemenči jami pod Ojstrico.
Od planinske koče v bližini katere je označeno razpotje nadaljujemo levo v smeri Krofičke, Strelovca in najdebelejšega macesna v Sloveniji (desno od koče Ojstrica, Škarje, Kocbekov dom na Korošici in Planjava) po poti, ki gre v gozd in, ki nas po približno 10 minutah pripelje do že omenjenega macesna, katerega obseg na višini 130 cm znaša 464 cm, premer pa 147 cm.
Pri macesnu markirana pot zavije levo ter le malo naprej preči jaso, ki je v pomladnem in poletnem času polna cvetja. Steza se nato vrne v gozd in se vzpenja po lepo nadelani in dobro vzdrževani planinski poti, ki nas po približno 1 uri nadaljnje hoje pripelje na označeno razpotje, od koder nadaljujemo naravnost v smeri Krofičke (levo Strelovec).
Od razpotja naprej se pot prične obračati vse bolj v desno ter nas iz gozda postopoma pripelje na pobočja porasla z grmičevjem. Ob poti, ki se nadaljuje po vse bolj strmem pobočju počasi izginjajo še zadnji macesni. Ob vedno lepših pogledih na okoliške gore pa kmalu prispemo do tehnično zahtevnejših mest. Dobro zavarovana pot, ki nas sprva vodi čez kratke lesene stopnice, za katerimi se s pomočjo jeklenice povzpnemo po gruščnatem pobočju nas kmalu pripelje do grape, ki je izpostavljena padajočemu kamenju. Po grapi se strmo vzpnemo s pomočjo jeklenice, nato pa zavijemo levo in pot nadaljujemo po rahlo izpostavljeni polički, ki nas hitro pripelje do zadnjega strmega dela poti. Naprej se s pomočjo klinov v nekaj minutah povzpnemo na vrh Krofičke.
zemljevid poti - Krofička
Ob poti: Koča na Klemenči jami (1208m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Matkov kot
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Dom Planincev v Logarski dolini - Krofička1
Dom Planincev v Logarski dolini - Krofička35
Dom Planincev v Logarski dolini - Krofička36
Dom Planincev v Logarski dolini - Krofička37
Diskusija o izletu Dom Planincev v Logarski dolini - Krofička (markirana pot)
Stamp16. 07. 2014
Pozdrav...
Primamljiv izlet..
Navedenih 3h35 min je sati hodanja neto ?
Ako da - koliko je bilo bruto, tj koliko vam je vremena trebalo da dođete od Doma do vrha ?
Imate li možda GPS track ?
Hvala
geppo16. 07. 2014
Je kar dobra časovna ocena. Od Doma do Klemenče je cck. 50min do 1 ure in potem je še od tu do vrha 2 - 3 ure. V 4 urah pa boš že na vrhu. Nimaš kaj zgrešit, ker je lepo markirano in označeno.
Tadej16. 07. 2014
Čas v opisu je približen čas povprečnega planinca. V čas niso všteti postanki in sestop. Od planinskega doma na Klemenči jami do Krofičke je približno 2:30.
Stamp17. 07. 2014
(Y) Hvala..
zile6721. 07. 2014
Včeraj 20.7.2014 na Krofički, lepa tura, kot je opisano pot se strmo vzpenja, ko prideš v skalnati del je lepo varovano. Časovnica drži, za tiste z boljšo kondicijo gre tudi hitreje.
di2. 10. 2014
Dodajam informacijo, da predvidoma od konca aprila do konca oktobra pobirajo parkinino za vstop z avtom v Logarsko dolino.
_d_2. 10. 2014
Če pridete v Logarsko dolino pred 8. uro zjutraj, vstopnine ni.
geppo2. 10. 2014
Pozabil si napisati, da od 7 pa do 8 ure le z planinsko iskaznico PZS in veljavno znamkico plačila članarine za tekoče leto...
_d_2. 10. 2014
Drži, se opravičujem za pomanjkljive informacije (meni se je to zdelo že kar samoumevnovelik nasmeh).
frko23. 12. 2015
Kakšna je pot od Doma planincev na Krofičko. Hvala za odgovor. Frko
Izzi2323. 12. 2015
Strma
mlubej25. 12. 2015
In zasnežena
frko28. 12. 2015
Hvala Izzi23 nasmeh imaš smisel za hec.
mlubej to sem pa hotel vedeti velik nasmeh. Hvala
CarpeDiem24712. 08. 2016
Pred dvema dnevoma sem bil prvič na Krofički in vas želim opozoriti na to, da je jeklenica v vršnem delu na dveh mestih izruvana (nosilni klin jeklenice), ampak za povprečnega planinca zadeva ne bo problematična. To je v delu, tik preden se dokončno levo zavije in le še 15min do samega vrha.
drdivx13. 08. 2016
Če misliš na del poti, ki je na slikah 28 in 29 ti lahko povem, da so tam nosilni klini taki že več kot 2 leti.
franjo6625. 12. 2016
Kakšna je pot od Doma planincev na Krofičko. Hvala za odgovor
tomislavo26. 12. 2016
pot je kopna le v zgornjem delu so 2-3 manjše zaplate snega ,ki pa se dajo tudi obiti.
pohodnik3819. 09. 2019
V nedeljo 15.9.opravljena pot na Krofičko jeklenice so na mestih še vedno tako tako ampak ni problema se da lepo pridet na vrh nasmeh

VIDEO

Lp! Tobenasmeh
saram10. 07. 2020
Včeraj na tej poti. Pot je na novo varovana. Zelo pohvalno. Priporočam. LP
pohodnik3826. 08. 2020
V soboto 22.8. opravljena pot na Krofičko v čudovitem vremenu in ogromno razgledov.Varovala so obnovljena malo spremembe po novem gre pot po levi strani (slika-29) tam ko je prej vse binjgljalo na novo napeta jeklenica ostalo je isto.

Nekaj utrinkov v VIDEO.

Lp! Tonenasmeh
motionaction19. 06. 2022 17:05:29
Danes sem bila gor, pot je prijetna in za telesno pripravljenega, malce izkušenega planinca ne preveč zahtevna.
Pri drugi jeklenici je izpuljen en klin, vendar ni na kritičnem mestu. Če se gre dovolj zgodaj, na skoraj celotno pot pade prijetna senca.
Priporočam pot, ampak imejte čelado v zgornjem delu.
bo_zl14. 09. 2022 16:46:17
Danes prvič na Krofički (vreme je odneslo idejo za obisk Dovškega križa, bo počakal na drugo leto, se mi zdi). Pot brez posebnosti, je pa kar kolenogriz, ali se mi pa le tako zdi, sem bil letos preveč na morju in premalo v hribih nasmeh
Kafetarca14. 09. 2022 21:29:08
bo_zl, danes smo se pa lahko da srečali nekje na poti na Krofičko nasmeh
Bogomirbt30. 10. 2022 08:12:32
Šli po tej poti na Strelovec. Je pa lestev slika 22 močno poškodovana.
Hribovc8230. 10. 2022 11:37:59
Zelo lep dan za v hribe prvič sem bil na Krofički in moram rečit da je zelo lepa z lepimi razgledi lahko dostopna.nasmeh

Še nekaj utrinkov v video nasmeh

zokipoki31. 10. 2022 12:31:56
Lepa je Krofička, čeprav v senci svoje višje sosede Ojstrice, je meni veliko ljubša! Ni pa tudi ne tako lahko dostopna, kot si napisal Hribovc82! Predvsem ne za tiste, ki nimajo dovolj kondicije in tiste, ki niso navajeni stopati po drobirju! Se je tukaj pripetilo že kar nekaj nesreč...srečno!
jahorv31. 07. 2023 09:11:40
Pozdrav,

Ima kdo kakšne nove informacije o poti na Krofičko, zadnje objavljene so že daleč nazaj.

Hvala za vsako informacijo
Loerst3. 08. 2023 08:02:28
Jaz sem bil kakšne tri tedne nazaj in je bilo vse ok. Pot je lepa, dobro označena in strma. nasmeh

Če se prav spomnim, v zgornjem delu res eden ali dva klina nista več držala jeklenice, vendar na nepomembnih mestih. Lesene stopnice, kot jih vidiš na sliki 22, so v zelo slabem stanju in napol podrte in malo pod vrhom je precej drobirja, tako da je potrebno malce pazljivosti, predvsem navzdol, vendar pa nič od navedenega ni kaj takega, da bi povprečnega pohodnika posebej oviralo. Ostala pot je ok.