Gorovja / Kamniško Savinjske Alpe / Kalški greben / Dom na Gospincu - Kalški greben (čez Dolgo njivo)

Dom na Gospincu - Kalški greben (čez Dolgo njivo)

Izhodišče: Dom na Gospincu (1491 m)
Ime poti: čez Dolgo njivo
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000
a) Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Vodice, nato pa z vožnjo nadaljujemo do prvega semaforiziranega križišča v Vodicah, kjer nadaljujemo levo v smeri Cerkelj na Gorenjskem in Brnika. Ko prispemo do glavnega krožišča na Spodnjem Brniku z vožnjo nadaljujemo v smeri Cerkelj in smučišča Krvavec. Pri koncu kraja Cerklje na Gorenjskem zapustimo glavno cesto, ki se nadaljuje proti Velesovem in Visokem in z vožnjo nadaljujemo rahlo desno na cesto v smeri smučišča Krvavec. Parkiramo na velikem urejenem parkirišču ob spodnji postaji krožno-kabinske žičnice na Krvavec, kjer kupimo karto ter se z omenjeno žičnico odpeljemo do zgornje postaje, ki se nahaja ob Planinskem domu na Gospincu.
b) Z avtoceste Jesenice - Ljubljana se usmerimo na izvoz Kranj - vzhod, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Brniku, Komendi in Mengšu. Ko prispemo do glavnega krožišča na Spodnjem Brniku z vožnjo nadaljujemo v smeri Cerkelj in smučišča Krvavec. Pri koncu kraja Cerklje na Gorenjskem zapustimo glavno cesto, ki se nadaljuje proti Velesovem in Visokem in z vožnjo nadaljujemo rahlo desno na cesto v smeri smučišča Krvavec. Parkiramo na velikem urejenem parkirišču ob spodnji postaji krožno-kabinske žičnice na Krvavec, kjer kupimo karto ter se z omenjeno žičnico odpeljemo do zgornje postaje, ki se nahaja ob Planinskem domu na Gospincu.
c) Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Vodice, nato pa z vožnjo nadaljujemo do prvega semaforiziranega križišča v Vodicah, kjer nadaljujemo levo v smeri Cerkelj na Gorenjskem in Brnika. Ko prispemo do glavnega krožišča na Spodnjem Brniku z vožnjo nadaljujemo v smeri Cerkelj in smučišča Krvavec. Pri koncu kraja Cerklje na Gorenjskem zapustimo glavno cesto, ki se nadaljuje proti Velesovem in Visokem in z vožnjo nadaljujemo rahlo desno na cesto v smeri smučišča Krvavec. V nadaljevanju prispemo do vasi Grad, kjer nas oznake za naselje Ambrož pod Krvavcem usmerijo desno na strmo asfaltno cesto (naravnost spodnja postaja krožno-kabinske žičnice na Krvavec in Štefanja Gora). Ko strmina na strmi cesti nekoliko popusti, bomo prišli do križišča, kjer nadaljujemo levo v smeri naselja Ambrož pod Krvavcem (naravnost naselja Ravne, Apno in Šenturška Gora). Nekoliko naprej se cesta prehodno nekoliko spusti, nato pa se vzpenja preko občasno precej razglednih pobočij. Višje prispemo do Ambroža pod Krvavcem, kjer po levi strani obidemo cerkev sv. Ambroža in turistično kmetijo Pr Ambružarju. Od turistične kmetije naprej cesta preide v gozd ter se skozi njega vzpenja vse do planine Jezerca, kjer je veliko urejeno parkirišče. Cesta se tu položi in zavije levo, kakih 500 m naprej pa nas pripelje do križišča, kjer nadaljujemo rahlo levo (desno Kriška planina). Po makadamski cesti se nato peljemo še nekaj časa oz. do zgornje postaje krožno-kabinske žičnice.
Po novem je cesta od planine Jezerca do Doma na Gospincu zaprta za javni promet, to nam pot podaljša za približno 30 minut.
d) Z avtoceste Jesenice - Ljubljana se usmerimo na izvoz Kranj - vzhod, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Brniku, Komendi in Mengšu. Ko prispemo do glavnega krožišča na Spodnjem Brniku z vožnjo nadaljujemo v smeri Cerkelj in smučišča Krvavec. Pri koncu kraja Cerklje na Gorenjskem zapustimo glavno cesto, ki se nadaljuje proti Velesovem in Visokem in z vožnjo nadaljujemo rahlo desno na cesto v smeri smučišča Krvavec. V nadaljevanju prispemo do vasi Grad, kjer nas oznake za naselje Ambrož pod Krvavcem usmerijo desno na strmo asfaltno cesto (naravnost spodnja postaja krožno-kabinske žičnice na Krvavec in Štefanja Gora). Ko strmina na strmi cesti nekoliko popusti, bomo prišli do križišča, kjer nadaljujemo levo v smeri naselja Ambrož pod Krvavcem (naravnost naselja Ravne, Apno in Šenturška Gora). Nekoliko naprej se cesta prehodno nekoliko spusti, nato pa se vzpenja preko občasno precej razglednih pobočij. Višje prispemo do Ambroža pod Krvavcem, kjer po levi strani obidemo cerkev sv. Ambroža in turistično kmetijo Pr Ambružarju. Od turistične kmetije naprej cesta preide v gozd ter se skozi njega vzpenja vse do planine Jezerca, kjer je veliko urejeno parkirišče. Cesta se tu položi in zavije levo, kakih 500 m naprej pa nas pripelje do križišča, kjer nadaljujemo rahlo levo (desno Kriška planina). Po makadamski cesti se nato peljemo še nekaj časa oz. do zgornje postaje krožno-kabinske žičnice.
Pri zgornji postaji krožno kabinske žičnice na Krvavec bomo opazili številne planinske table. Mi se usmerimo v smeri doma na Krvavcu in Marije Snežne na slabo vidno pot, ki se vzpne po travnatem pobočju skoraj naravnost navzgor. Slabo vidna pot nas višje vodi čez pašno ograjo, za katero le ta postane nekoliko bolj sledljiva. Razmeroma strma pot pa nas nato pripelje do doma na Krvavcu, katerega vidimo že od zgornje postaje žičnice (do sem lahko tudi po slabši makadamski cesti).
Od doma nadaljujemo v smeri Zvoha po cesti, ki nas mimo kapelice in oddajnikov na Krvavcu pripelje do sedla Razor (sedlo med vrhom Krvavca in Velikim Zvohom), kjer je križišče cest. Nadaljujemo naravnost po grebenu (desno vrh Krvavca 5 minut) do naslednjega križišča, kjer nas oznake za Dolgo njivo usmerijo levo (naravnost Veliki Zvoh). Pot na Dolgo njivo nato preči smučarsko progo in nas za tem pripelje na pobočje, ki je delno poraslo z rušjem. Prečna pot čez nekaj časa preko žičnate ograje zapusti območje smučišča Krvavec. Naprej se pot začne spuščati sprva skozi rušje, nato pa se prečno spusti čez nekaj manjših in deloma zaraščenih melišč. Pot se nato preneha spuščati in z leve se nam priključi pot iz Kokre (čez Lojtro). Sledi le še nekaj korakov hoje in pot nas pripelje do stare pastirske koče na planini Dolga njiva.
Od omenjene koče nadaljujemo po levi strani planine po slabše vidni stezi, ki nas po 5 minutah nadaljnje hoje pripelje do druge, obnovljene koče. Ponovno se držimo rahlo levo in še naprej slabo vidna pot nas kmalu pripelje v pas rušja, kjer le ta postane izrazitejša. Sledi prečenje kratkega strmega gruščnatega pobočja, nato pa nas zložna pot v nekaj minutah prijetne hoje čez travnike porasle z rušjem pripelje na razpotje na Škrbini.
Tu nadaljujemo levo v smeri Kalškega grebena in Cojzove koče po poti, ki nas že po nekaj nadaljnjih korakih pripelje na naslednje razpotje. Nadaljujemo rahlo levo (desno Kalška gora in Cojzova koča) po poti, ki se začne rahlo vzpenjati po vse bolj razglednih pobočjih. Prijetna pot, ki pa zna biti sredi dneva zelo vroča nas sprva vodi v bližini manjšega grebena, nato pa se postopoma obrne nekoliko bolj v levo in nas iz rušja pripelje na čudovite travnike, na katerih bomo našli različne vrste cvetja. Široko pobočje po katerem hodimo se nato zoži, travnike pa postopoma zamenjajo skale. Višje nas pot pripelje na razgleden glavni greben, kateremu nato sledimo do vrha, ki je pogosto poln ovčjih iztrebkov.
Dom na Gospincu - Dolga njiva 1:35, Dolga njiva - Kalški greben 1:45.
zemljevid poti - Kalški greben
Ob poti: Dom na Krvavcu (1684m), Razor (1809m), Planina Dolga njiva (Krvavec) (1688m), Škrbina (1870m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Dom na Gospincu - Kalški greben1
Dom na Gospincu - Kalški greben56
Dom na Gospincu - Kalški greben57
Dom na Gospincu - Kalški greben58
Diskusija o izletu Dom na Gospincu - Kalški greben (čez Dolgo njivo)
Gost16. 08. 2007
Brane V.-Vnašam danes zjutraj za včerajšni pohod.Jaz sem štartal že pri Kriški planini,kjer je pod bivšim hotelom veliko parkirišče.Res pa je,da je od čistilne naprave slaba cesta.Nato nad planšarijami proti domu na Krvavcu in pod Zvohom na planono Dolge njive.Na tej planini je edina prosta tekoča voda.Na planini se pase čreda konj-idilika.Na Kalški greben je nato zelo lahek pohod.Za nazaj priporočam povratek prek Korna,brebena Ježa in Zvoha.
velkavrh24. 07. 2008
Včeraj -23.07.2008 sem spet ponovil to turo, katero sem naredil lani, samo malo pozneje. Bilo je zelo mrzlo, pod deset stopinj in pihal je zoprn veter.Nazaj grede me je ujel celo oblak ledenih perl-zanimiv vremenski pojav, ki je kot oblak nato odplaval proti kamniškemu sedlu. Vračal sem se prek Vrha Korena in grebena Ježa,.Naj dodam samo to,da bi bilo treba na novo urediti omarice z vpisno knjigo tako na vrhu Kalškega brebena kot na Vrhu Korena.Baje za to skrbi Kamniško planinsko društvo.
kris15. 01. 2011
Zanima me, če je bil kdo pred kratkim na Kalškem grebenu?Kakšna je pot ?Hvala
yogibear22. 08. 2011
Je bil kdo zadnje dni na Kalškem grebenu čez Dolge njive in od Gospince?Kaka je pot in kaka je vričina na tej višini?
yogibear24. 08. 2011
Danes sem le šel na Kalški greben od Gospince in čez Dolge njive. Začel sem že ob 7.30 zjutraj kar se je pokazalo kot pametno zaradi vročine. Nič posebnega ob poti, ampaka na Dolgih njivah pa res idila z krasnimi štirimi konji, ki se selijo gor in dol po planini in se obiskovalcev ne bojijo. No,ja, zdelo se mi je, da sem bil danes, takole sredi tedna edini pohodnik od Krvavca sem čez in vse do vrha in nazaj sem srečal le eno starejšo, izkušeno planinko, ki mi je lepo pojasnila par zadev, saj sem bil le prvič na tej poti. Razgledi so res "nori" na tej poti po vsej širši in dalnji okolici in Grintovci so kot na dlani.Prijeten vetrič je pihal ves čas in tudi temperatura je bila znosna. Samo gosto ruševje je pa res odveč,saj sem bil kar precej popraskan. Fotoaparat je delal ves čas po poti gor in nazaj in res se mi ni mudilo nazaj. Malce so me zdelale noge ob povratku in sem se poslovil od ideje iti na Koren in nazaj čez Ježa in sem tako šel po isti poti do Krvavca. Res da me je tudi vročina zdelala in sem zaradi postankov naredil kako uro več, a se je vseeno izplačalo vse skupaj, zaključil pa sem z okusno joto in klobaso na Gospinci. Ja, in kot sem šel z prvo gondolo gor ,sem šel z zadnjo gondolo dol. Kljub vsemu da ne planinarim preveč,sem pa danes z vrhom Kalškega grebena le dosel največjo višino sedajnasmehBližnji cilj pa je Grintovec.
žerjavček13. 11. 2011
yogibear - nekaj dni prezgodaj si šel ...nasmeh Rušje do pl. Dolga njiva je bilo požagano 10. 9. Drži, da prav neverjetno hitro raste!
Kokta23. 06. 2012
Lepa tura z čudovitim razgledom.K sreči je bilo danes delno oblačno, tako da ni bilo vročine, kar je naredilo turo še prijetnejšo. Planina Dolge njive deluje tako kot da bi se tam čas ustavil. Res nekaj posebnega.
89goran15. 08. 2012
bil predvčerjašnem gor...super pot in prelep razgled velik nasmeh
mic29. 09. 2012
Pred 3.tedni sem bila na Kalškem grebenu.Pot mi je bila zelo všeč.Je res ,da si ves čas na soncu, ampak s klobukom na glavi je super.Konji na Dolgi njivi so občudovanja vredni.Na vrhu pa čudovit razgled , prava hrana za dušo.nasmehnasmehnasmehVnesite tukaj
Rokovnjacica15. 07. 2013
včeraj iz planine Jezerca na planino Dolge njive, pod vrhom Korena, čez planino Koren na Kriško planino in nazaj na Jezerca. Zelo lepa tura, konji z žrebičkom in koze na paši, rožic obilo, vreme kot po naročilu in mene je sama sreča nasmeh
miran19679. 11. 2013
Ali mi lahko prosim kdo pove kakšen je zimski pristop na Kalški greben preko Dolge njive.
Hvala in LP
jax9. 11. 2013
Nisem še probal, lahko govorim samo iz druge roke. Kolikor sem slišal: začetek je zoprn, ker je treba nekaj časa hodit po smučišču. Na poti od smučišča do Dolge njive nato čaka prečenje strmih in plazovitih pobočij, ki terja previdnost. Od Dolge njive dalje naj ne bi bilo problematično.
Gost10. 11. 2013
Imaš dve možnosti.Ena je preko Krvavca,tako kot je opisano zgoraj,malo moraš paziti ,ker je plazovito,to pot uporabljajo turni smučarji,sam hodim iz doline Kokre preko lojtre,ki pa je pozimi kar težko prehodna zaradi zametov ali pa je poledenela.Od dolge njive naprej ni problemov ,pogoj je zadosti snega,drugače padaš v ruševje,kajti zimska pot gre drugje kot letna.
miran196728. 03. 2014
Čeprav pozno se vama zahvaljuje,m za odgovor!
Miran
mamut23. 09. 2016
test
simonxsimon7. 01. 2017
Kakšne so trenutne razmere na tej poti?
darek13. 08. 2018
bil včeraj iz parkirišča mimo doma in naprej čez dolge njive, pot dobro opisana razen dela poti slika 49, tam je na dveh mestih v dolžini cca 50-100m pot zelo izpostavljena, sicer za par metrov ampak je, napotek kdor ne želi narediti teh par korakov gre lahko okoli med rušjem in pride na isto pot, drugače lepa ampak ker vmes ni nagrade (koče- osvežitev) je treba s seboj imeti kar dosti vode da prideš tja in nazaj,
michael6614. 08. 2018
Izpostavljenazmeden
jprim14. 08. 2018
Ja, za nekoga so pač deli poti izpostavljeni. Prehodila sem jo že večkrat, sicer konćni cilj je bil Kalšni greben.
To pot uporabim navadno za vrnitev proti Kriški planini. Je pa res melišče tečno.
Lp!
jprim14. 08. 2018
Pač tablica pametuje - Kalški greben sem imela v mislih.