Cerkno - Koča na Ermanovcu (skozi Planino pri Cerknem)

Izhodišče: Cerkno (324 m)
Cilj: Koča na Ermanovcu (968 m)
Ime poti: skozi Planino pri Cerknem
Zemljevid: Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1:50.000

S ceste Idrija - Tolmin (lahko tudi preko prelaza Kladje, Davče, Leskovice...) se zapeljemo v Cerkno, kjer parkiramo na enem od parkirišč v središču, oz. obrobju mesta (najbolje v bližini cerkve sv. Ane).

Od cerkve sv. Ane v Cerknem, se mimo Okrepčevalnice pr' Jušku in trgovine Merkur sprehodimo do ulice Pot v Strano, kjer se začne markirana pot, ki vodi proti Planini pri Cerknem, Škofju in Ermanovcu. Usmerimo se po omenjeni ulici navzgor, tu pa po nekaj metrih nadaljujemo po desni cesti, ki se prične strmeje vzpenjati. Cesta se pri zadnji hiši konča, mi pa pot nadaljujemo po kolovozu, ki se prečno vzpenja. Markacije nas nato povedejo levo, pot pa nas pripelje na razgledno travnato pobočje, s katerega se nam odpre lep pogled na Cerkno in okoliško hribovje.
Pot še naprej nadaljujemo po kolovozu, mi pa v razpotjih sledimo oznakam planinske poti št. 5. Zmerno strma pot se počasi oddaljuje od Cerknega, nas pa ob lepih pogledih na okolico hitro pripelje do asfaltne ceste, katero pa le prečimo. Vzpon nadaljujemo v isti smeri, mi pa se naprej vzpenjamo po slabši kolovozni cesti, po kateri v nekaj minutah nadaljnje hoje prispemo v vas Planina pri Cerknem.
Skozi vas, sredi katere stoji cerkev sv. Janeza Krstnika, se sprehodimo po prečno-vzpenjajočem kolovozu, ki nekajkrat preči asfaltno cesto, pri tem pa se sprehodimo tudi čez marsikatero dvorišče. Nad spodnjim delom vasi prispemo na makadamsko cesto, po kateri se v nekaj minutah sprehodimo do manjšega križišča. Tu nadaljujemo levo navzgor, kjer hitro prispemo do "zadnje" hiše v vasi.
Nad hišo nadaljujemo po sprva širokem kolovozu, ki hitro preide v gozd, mi pa po njem nadaljujemo nekaj minut. Nekoliko višje zapustimo kolovoz in pot nadaljujemo levo po markirani in široki planinski poti, ki se prične strmeje vzpenjati. Malo višje prispemo do makadamske ceste, kjer se v levo odcepi pot k bolnici Franja, mi pa nadaljujemo naravnost ter po kratkem strmem vzponu stopimo na asfaltno cesto, po kateri se sprehodimo do naslednjega označenega razpotja.
Na razpotju nadaljujemo desno proti Ermanovcu (levo Škofje), kjer hitro prispemo do naslednjega označenega razpotja, kjer pa nadaljujemo naravnost preko asfaltne ceste na pešpot v smeri proti Ermanovcu (levo Jeram - žig ICPP, desno prelaz Kladje). Vzpon nekaj časa nadaljujemo ob robu razglednega grebena, s katerega se nam odpre lep pogled na Škofje, nato pa pot preide na pobočje in nekoliko naprej še v gozd. Skozi gozd se zmerno vzpenjamo po kolovozu, višje pa dosežemo asfaltno cesto, ki vodi s prelaza Kladje proti Ermanovcu.
Kratek čas hodimo po asfaltni cesti, nato pa pri manjšem zaselku nadaljujemo rahlo levo na cesto v smeri pešpoti na Ermanovec. Po makadamski cesti se v nekaj 10 korakih povzpnemo na razgledno sleme, tam pa nas oznake za Ermanovec usmerijo rahlo desno na kolovoz, po katerem se hitro vzpnemo do gozda. Nadaljujemo skozi gozd, kjer na razpotjih sledimo markacijam, pot pa nas pripelje do utrdb nekdanje rapalske meje, kjer se pot položi. Malo naprej stopimo iz gozda, nato pa se v rahlem spustu sprehodimo do asfaltne ceste, katero smo nekaj časa nazaj zapustili, dosežemo pa jo preko dvorišča bližnje hiše.
Ko stopimo na cesto nadaljujemo v smeri Ermanovca, nas pa pot najprej vodi mimo informativne table (Pot ob rapalski meji), nekoliko naprej pa še mimo stare kapelice, za katero se nam z leve priključi še markirana pot iz Kopačnice.
Nadaljujemo naravnost, nato pa v nekaj minutah prispemo do Koče na Ermanovcu.

Ob poti: Planina pri Cerknem (564m), Vrata (831m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Škofje, Štor, Ermanovec
Cerkno - koca_na_ermanovcu1 Cerkno - koca_na_ermanovcu2 Cerkno - koca_na_ermanovcu3 Cerkno - koca_na_ermanovcu4 Cerkno - koca_na_ermanovcu5 Cerkno - koca_na_ermanovcu6 Cerkno - koca_na_ermanovcu7 Cerkno - koca_na_ermanovcu8 Cerkno - koca_na_ermanovcu9 Cerkno - koca_na_ermanovcu10 Cerkno - koca_na_ermanovcu11 Cerkno - koca_na_ermanovcu12 Cerkno - koca_na_ermanovcu13 Cerkno - koca_na_ermanovcu14 Cerkno - koca_na_ermanovcu15 Cerkno - koca_na_ermanovcu16 Cerkno - koca_na_ermanovcu17 Cerkno - koca_na_ermanovcu18 Cerkno - koca_na_ermanovcu19 Cerkno - koca_na_ermanovcu20 Cerkno - koca_na_ermanovcu21 Cerkno - koca_na_ermanovcu22 Cerkno - koca_na_ermanovcu23 Cerkno - koca_na_ermanovcu24 Cerkno - koca_na_ermanovcu25 Cerkno - koca_na_ermanovcu26 Cerkno - koca_na_ermanovcu27 Cerkno - koca_na_ermanovcu28 Cerkno - koca_na_ermanovcu29 Cerkno - koca_na_ermanovcu30 Cerkno - koca_na_ermanovcu31 Cerkno - koca_na_ermanovcu32 Cerkno - koca_na_ermanovcu33 Cerkno - koca_na_ermanovcu34 Cerkno - koca_na_ermanovcu35 Cerkno - koca_na_ermanovcu36 Cerkno - koca_na_ermanovcu37 Cerkno - koca_na_ermanovcu38 Cerkno - koca_na_ermanovcu39 Cerkno - koca_na_ermanovcu40 Cerkno - koca_na_ermanovcu41 Cerkno - koca_na_ermanovcu42 Cerkno - koca_na_ermanovcu43 Cerkno - koca_na_ermanovcu44 Cerkno - koca_na_ermanovcu45 Cerkno - koca_na_ermanovcu46 Cerkno - koca_na_ermanovcu47 Cerkno - koca_na_ermanovcu48 Cerkno - koca_na_ermanovcu49 Cerkno - koca_na_ermanovcu50 Cerkno - koca_na_ermanovcu51 Cerkno - koca_na_ermanovcu52 Cerkno - koca_na_ermanovcu53 Cerkno - koca_na_ermanovcu54 Cerkno - koca_na_ermanovcu55 Cerkno - koca_na_ermanovcu56 Cerkno - koca_na_ermanovcu57 Cerkno - koca_na_ermanovcu58 Cerkno - koca_na_ermanovcu59 Cerkno - koca_na_ermanovcu60 Cerkno - koca_na_ermanovcu61 Cerkno - koca_na_ermanovcu62 Cerkno - koca_na_ermanovcu63 Cerkno - koca_na_ermanovcu64 Cerkno - koca_na_ermanovcu65 Cerkno - koca_na_ermanovcu66 Cerkno - koca_na_ermanovcu67 Cerkno - koca_na_ermanovcu68 Cerkno - koca_na_ermanovcu69 Cerkno - koca_na_ermanovcu70 Cerkno - koca_na_ermanovcu71 Cerkno - koca_na_ermanovcu72 Cerkno - koca_na_ermanovcu73 Cerkno - koca_na_ermanovcu74 Cerkno - koca_na_ermanovcu75 Cerkno - koca_na_ermanovcu76 Cerkno - koca_na_ermanovcu77 Cerkno - koca_na_ermanovcu78 Cerkno - koca_na_ermanovcu79 Cerkno - koca_na_ermanovcu80
Diskusija o izletu Cerkno - Koča na Ermanovcu (skozi Planino pri Cerknem)