gorovja / Julijske AlpeBreški Jalovec / Punta di Montemaggiore / Breginj - Breški Jalovec / Punta di Montemaggiore

Breginj - Breški Jalovec / Punta di Montemaggiore

Izhodišče: Breginj (550 m)
Cilj: Breški Jalovec / Punta di Montemaggiore (1613 m)
Zahtevnost: delno zahtevna označena pot
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000

Najprej se zapeljemo v center Kobarida, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti mejnemu prehodu Robič. V bližini vasi Staro selo, zapustimo glavno cesto, ki pelje proti mejnemu prehodu Robič in z vožnjo nadaljujemo desno v smeri Breginja. Naprej v glavnem vzpenjajoči cesti sledimo do Breginja, kjer na parkirišču v bližini cerkve parkiramo.

S parkirišča nadaljujemo mimo cerkve (le te obidemo po desni strani) in vzpon nadaljujemo po asfaltirani cesti v smeri Stola in Muzca. Cesta se najprej vzpne skozi vas, mi pa ji v križiščih sledimo v že znani smeri. Višje cesta izgubi asfaltno prevleko in nas mimo starega mlina pripelje do označenega križišča, kjer nadaljujemo rahlo desno (levo cerkev Marije Snežne). Cesta, ki se še naprej zmerno vzpenja, pa nas kmalu pripelje do označenega razpotja, kjer se v levo odcepi markirana peš pot na Muzec (Musc).
Usmerimo se na omenjeno pot, ki se naprej zmerno vzpenja skozi gozd. Naprej nas pot pripelje do manjšega studenčka (izvir s pitno vodo), nato pa zavije nekoliko v levo in se prične strmeje vzpenjati. Višje se pot položi in nas pripelje do manjšega razpotja, kjer nadaljujemo desno (naravnost Plazi). Pot naprej se ponovno prične strmeje vzpenjati skozi gozd, nato pa nas pripelje na oster in krušljiv greben. Preko omenjenega grebena vodi izpostavljena stezica, preko katere v nekaj minutah preidemo v pas gozda. Ko stopimo iz gozda nas pot pripelje na travnata pobočja, kjer v nekaj minutah nadaljnje hoje prispemo do označenega razpotja.
Nadaljujemo levo (rahlo desno Klatnica - izvir pitne vode) po vse bolj strmi planinski poti. Pot višje preide na razgleden in zelo strm stranski greben, po katerem se nato vzpenjamo kar nekaj časa. Višje pridemo na manjše neoznačeno razpotje, kjer nadaljujemo po levi manj strmi poti (desna izredno strma pot vodi direktno na Muzec). Leva pot se nato prečno vzpne in nas mimo manjšega brezna pripelje na glavni greben Muzcev. Tu nadaljujemo levo (desno Muzec) in po nekaj 10 korakih nadaljnje hoje prispemo do bivaka pod Muzcem.
Od bivaka nadaljujemo proti zahodu, po razgledni grebenski poti, ki se postopoma prične vse strmeje vzpenjati. Tej vse bolj razgledni poti, ki je v zgornjem delu tudi kar precej strma, nato sledimo vse do vrha Gabrovca, le tega pa dosežemo po 15 minutah nadaljnje hoje.
Z vrha nadaljujemo po grebenu proti zahodu in se sprva nekoliko spustimo. Sledi nekaj kratkih vzponov čez nekaj neizrazitih vrhov. Kasneje se manjšemu travnatemu vrhu umaknemo na desno stran grebena in nato prečimo pobočje pod vrhom skozi gozd. Ko pridemo iz gozda sledi še prečenje kratkega nekoliko strmejšega pobočja, nato pa se strmeje vzpnemo po grebenu. Po še nekaj kratkih vzponih po grebenu nas pot pripelje na neizrazit travnat vrh Nad Ohojami.
Z vrha nadaljujemo po grebenu po katerem se ponovno nekoliko spustimo. Strmejšim delom grebena se pot v nadaljevanju umakne na severno z gozdom poraščeno stran ter nato preči pobočja proti zahodu. Takšna pot nas mimo neizrazitega vrha Nizki vrh pripelje do označenega razpotja. Levo navzdol vodi pot skozi Plazi, mi pa nadaljujemo naravnost po grebenu za oznakami “Br. Jalovec 1h”. Pot še naprej poteka po grebenu in občasno skozi gozd na severni strani grebena. Sledi kratek vzpon po grebenu, ki nas pripelje na travnat vrh Gnjilica.
Z vrha nadaljujemo proti zahodu in po spustu nas pot pripelje ponovno v gozd. Po prečenju skozi gozd pridemo ponovno na travnat greben, ki se nahaja že na italijanski strani meje. Od tu imamo nato še nekaj korakov do označenega razpotja.
Na razpotju nadaljujemo naravnost po grebenu, desno vodi pot proti sedlu Tanamea / Tam na meji, levo navzdol pa vodi pot proti vasi Brezje.
Mi torej nadaljujemo naravnost po razglednem travnatem grebenu proti zahodu. Greben v zadnjem delu postane nekoliko ožji in sledi samo še kratek nekoliko strmejši vzpon do vrha Breškega Jalovca.

Ob poti: Bivak pod Muzcem (1550m), Gabrovec (1630m), Nad Ohojami (1559m), Nizki vrh (1480m), Gnjilica (1516m)
Breginj - breski_jalovec___punta_di_montemaggiore1
Breginj - breski_jalovec___punta_di_montemaggiore89
Breginj - breski_jalovec___punta_di_montemaggiore90
Breginj - breski_jalovec___punta_di_montemaggiore91
Diskusija o izletu Breginj - Breški Jalovec / Punta di Montemaggiore ()
igor b.
5.4.2013
Gran Monte / Pogorje Stola
Planinske poti ki jih ureja odsek Breginj
darinka4
5.5.2019
Je kdo hodil iz Breginja? Se da priti prej kot v petih urah? Je postavljen realni čas hoje?
21.6.2019
Včeraj amo prehodili to turo, le v obratnem vrstnem redu. Iz Breginja na Nizki vrh in potem na Breški Jalovec. Rabili smo 4 ure 35 min. Nadaljevali smo po grebenu do V. Muzca. Tu pa ure , ki so na tabli, se nikakor niso skladale z našo potjo, kajti ta grebenska je kar zahtevna in mislim, da smo porabili več kot dve uri do Muzca. Piše pa pol manj. Stezica je slabo vidna. Malokdo tu hodi.
22.6.2019
Tudi jaz sem ugotavljala na ostalem grebenu Stola, da je predviden čas na tablah precej pretiran, bolj za tekačenasmeh
Saj poznata tisto:"Koliko je še do vrha?" Odvisno, kako hitro boš stopila. velik nasmeh
22.6.2019
Že, samo ni mišljeno, da dirkašnasmeh
darinka4
Pa še nekaj je zanimivo. Z Breškega Jalovca prehodiš kar nekaj vrhov. Preden prideš na V. Muzec. n vsi so mu podobni. Ko že misliš, da je pravi, ugotoviš, da je treba še kar nekaj poti tudi skozi ruševje. Tako je ko greš prvič.