gorovja / Jadranski otokiSv. Vid (otok Pag) / Bošana (Sv. Marija) - Sv. Vid (otok Pag)

Bošana (Sv. Marija) - Sv. Vid (otok Pag) (pristop po severni strani)

Izhodišče: Bošana (Sv. Marija) (27 m)
Cilj: Sv. Vid (otok Pag) (349 m)
Ime poti: pristop po severni strani
Zahtevnost: zahtevna označena pot
Zemljevid:
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada
Avtor: alyas

Iz mesta Pag se zapeljemo v smeri proti naselju Bošana (ne po glavni cesti za Novaljo, ampak po lokalni cesti, ki pelje v zaliv pod dolgim skalnim grebenom, vrh katerega leži tudi Sv. Vid). Peljemo se slabih 10 km mimo številnih bolj ali manj apartmajskih hiš ter čez manjši krajinski park Dubrava-Hanzine, kjer raste zanimiv zimzeleni hrast crnika (lat. Quercus ilex), do konca naselja Sv. Marija. Tam se nahajajo planinske oznake za Sv. Vid in manjše izogibališče ob cesti, nekega večjega parkirišča pa ravno ni. Kakih 500 m po cesti naprej, kjer je nad obalo in morjem lepo razgledišče, pa je za avtomobile več prostora.

Najprej opozorilo, pristop po tej poti je v povprečju »zahteven«, po naših primerjalnih opisih poti iz slovenskih gora mestoma »zelo zahteven« in ga ni za podcenjevati, tudi obutev za melišče in skalo mora biti ustrezno planinska, zelo prav pridejo tudi pohodne palice in čelada, sploh če je na poti večja množica ljudi. Skala in grebeni so tod dokaj krušljivi in če koga zamika kakšno poplezavanje ob poti, naj le to pri kakšni sorazmerni težini takšnega stranskega plezalnega vložka tudi upošteva.
Razen na začetku poti, kjer je nad cesto preko pašnih trav postavljenih nekaj mrežnih ograj za ovce, je pot do vrha prav zgledno označena in skoraj ne morete zgrešiti smeri.
Od ceste se usmerimo malo v desno in nato po kakih 100 m v levo čez ozek pas hrastovega gozda do prvih skal, kjer desno od njih že pridemo do velikega melišča.
Čez melišče navzgor potem vodi pot v levo do prvega nizkega skalnega hrbta, ki se spušča z vrha, nato ga prečimo malo v desno in po ožji skalni vdolbini spet poševno v levo navzgor. Vsa težja in kakšna nevarna mesta za zdrs so predhodno označena s trikotnikom in klicajem. Za izletnike: lepo in pozorno, za prave ljubitelje gora pa skoraj preveč znakov, a pridejo prav pri sestopu. Zgornji del, tik pod vrhom je mestoma tudi malo težji in ponekod si je treba pomagati tudi z rokami.
Na udobni in prostrani s kamni obloženi vrh sv. Vida pridemo po markirani poti levo od ostankov stare cerkvice, s pogledom na mesto Pag in njegove soline. Na vrhu je še skrinjica z vpisno knjigo, planinski žig, drog s hrvaško zastavo in kamnit podstavek z napisano višino 349 m.
Opis poti in razmer: april-2019.
Za opisano pot do vrha bomo potrebovali cca 40 min, če pa bomo hodili s fotoaparatom, pa zanesljivo dlje, saj so zlasti popoldan oz. pod večer razgledi in barve, spodaj na morje in paški zaliv ter naprej na Velebit zares čudoviti, pa človeku kar zastane korak.
Ps: če boste avto parkirali nad obalnim razglediščem (kameni krog) za vasjo in se podali na pot od tam, vodijo do osrednjega melišča poševnice, ki sicer niso markirane, so pa vidne in tudi malo uhojene.

Priporočamo: podobni izleti, izleti z istim ciljem
Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag1 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag2 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag3 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag4 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag5 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag6 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag7 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag8 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag9 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag10 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag11 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag12 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag13 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag14 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag15 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag16 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag17 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag18 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag19 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag20 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag21 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag22 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag23 Bošana (Sv. Marija) - sv_vid__otok_pag24
Diskusija o izletu Bošana (Sv. Marija) - Sv. Vid (otok Pag) (pristop po severni strani)